نماینده مجلس: وزرایی دیده‌ام که شب رای اعتماد برای‌شان برنامه نوشتند و آن‌ها یک دور هم نخواندند

  • سیاسی
  • شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱:۴۶
    کد خبر :885598

 رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: روسای جمهور ۸سال تلاش می‌کنند و بعد خداحافظی می‌کنند و در خانه می‌نشینند، در حالی که باید به مردمی که رای داده‌اند حساب پس بدهند؛ بدتر اینکه رفقای او کاندید می‌شوند و بعد به او رای می‌دهیم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی عصر روز جمعه ۱۵ بهمن در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که توسط حزب همت برگزار شد، با بیان اینکه انسانی که در جامعه موثر نباشد ارج و منزلتی هم ندارد، گفت: هرکسی در جامعه می‌تواند موثر باشد و کاری انجام دهد ولی باید راهش را پیدا کند. همه دارای استعداد و توانایی هستند بنابراین باید روش اکتشاف و استخراج را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های جامعه و دولت این است که حزب ندارد، گفت: روسای جمهور ۸سال تلاش می‌کنند و بعد خداحافظی می‌کنند و در خانه می‌نشینند، در حالی که باید به مردمی که رای داده‌اند حساب پس بدهند؛ بدتر اینکه رفقای او کاندید می‌شوند و بعد به او رای می‌دهیم.

تقوی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند خود را آزادمنش نشان دهند، می‌گویند ما حزبی و گروهی نیستیم ولی حزبی بودن فحش و توهین نیست، گفت: حزبی نبودن در جامعه فرهنگ شده است و باید پرسید با چه نیروهایی آمده‌ای و برنامه‌ات کجا تدوین شده است و اینکه می‌گوید حزبی نیستم، باید تنها دلیل و سندی باشد که به چنین افرادی رای نداد.

وی با بیان اینکه حزبی نیستم یعنی تشکیلاتی نیستم و معتقد به افکار منسجمی که فکر کند و راه حل مشکلات را ارائه دهند، نیستم، گفت: تازه چنین افرادی وقتی می‌خواهند برنامه بنویسند سراغ چند استاد دانشگاه می‌روند. در ۴ دوره ای که نماینده بودم وزرایی را دیدم که دو شب قبل از رای اعتماد برایش برنامه نوشته و به مجلس داده‌اند و خود وزیر آن برنامه را یک دور نخوانده بود.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی کنیم و احزابی هم که هستند، خیلی حزب نیستند و جان ندارند، تصریح کرد: بعضی حزب‌ها فامیلی و خانوادگی و بعضی فصلی هستند، تا دمِ انتخابات بگویند من هم شریک هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در مجلس الان هم کسانی داریم که با آنها در لیست مشترک بودیم که به مجلس رفتیم ولی به اندیشه‌های تشکلی که آنها را به مجلس برده،‌ وفادار نیستند و نظر خود را اعمال می‌کنند و این در حالی است که تشکیلات نیروهای خودسر تربیت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: رسالت حزب این است که نیروها و استعدادها و توانایی های متفرق را حول اساسنامه و مرامنامه متمرکز می‌کند و این کاری مهم است و نمی‌گذارد استعدادها هرز برود. هر جمعی نمی‌تواند وحدت داشته باشد و وحدت حزبی شرایطی دارد و باید کسانی باشند که به کار حزبی معتقد باشند و همچنین باید انگیزه کار جمعی را هم داشته باشد.

تقوی با بیان اینکه حزب نیرو را از پایین تا بالا تربیت می کند، تصریح کرد: حزب باید نیروهای متخصص تربیت کند و ایرادی ندارد که کار و تلاش کنید که برای خدمت به مردم قدرت بگیرید تا موثر باشید.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شهید بهشتی کار در حزب را عبادت می‌دانست، تصریح کرد: اگر حزب تغذیه نشود از درون پاشیده می شود و باید روی آموزش و تربیت توسط اساتید و متون خوب تمرکز کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید