نماینده مجلس: دیگر مجوز صید ترال به چینی‌ها را نمی‌دهیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ۹:۰۱
    کد خبر :882282
نماینده مجلس: دیگر مجوز صید ترال به چینی‌ها را نمی‌دهیم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: از آنجاییکه صید ترال اکو سیستم دریایی را به خطر میاندازد مجلس به خصوص کمیسیون کشاورزی مانع این صید شد و قرارداد 25 ساله ایران و چین نیز باعث نخواهد شد که مجوز صید ترال به چینی‌ها داده شود.

محمدجواد عسگری در گفت وگو با ایلنا، در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از قرارداد 25 ساله ایران و چین، دوباره شاهد صید ترال چینی‌ها در ایران خواهیم بود؟ گفت: مطالعه و بررسی‌ها بر روی قرارداد 25 ساله صورت گرفته است و در مجموع این قرارداد منافع 2 کشور را دنبال می‌کند. در حوزه صید ترال کمیسیون کشاورزی به طور خاص ورود کرده است. در راستای منافع آینده تامین پروتئین دریایی باید با تدبیر عمل کنیم و با برنامه جلو برویم که مشکلی پیش نیایید.

نماینده مردم فارس ادامه داد: در شرایط فعلی صید ترال، از سوی چینی‌ها اتفاق نخواهد افتاد البته اگر ظرفیت حوزه آبزیان بیش از حد شود ممکن است این مجوز به آنها داده شود که بتوان از آن در راستای صادرات و ارزآوری استفاده کنیم.

به گفته عسکری، در شرایط فعلی و با توجه به ذخایر دریایی، صید ترال از سوی چینی‌ها صورت نخواهد گرفت.

این نماینده مجلس یادآور شد: صید ترال چینی‌ها با یک بی‌برنامه‌گی صورت می‌گرفت و می‌توان گفت که در این صید کف دریا به عبارتی جارو می‌شد و اکوسیستم دریا را به خطر می‌انداخت، از این رو مجلس به خصوص کمیسیون اقتصادی از این موضوع جلوگیری کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این سخن درست است که برخی مافیای گوشت می‌خواهند با بالا بردن نرخ گوشت قرمز در بازار داخلی واردات گوشت را توجیه پذیر کنند؟ گفت: ظرفیت ما در حوزه پروتئین به خصوص گوشت قرمز قابل توجه است و بسترسازی خوبی صورت گرفته است پیش بینی شده می‌شود با توجه به اینکه تولیدات پروتئین قرمز اشتغال زایی قابل توجه دارد روز به روز به سمت تولید بیشتر می‌رویم که دیگر نیاز به واردات نداشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید