حضور نماینده‌ عربستان در مراسم تحلیف رئیسی؟

    کد خبر :830013
حضور نماینده‌ عربستان در مراسم تحلیف رئیسی؟

یک منبع آگاه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی پیش از نیمه مرداد گفت: ایران از عربستان برای حضور در این مراسم دعوت کرده است و به نظر می‌رسد سعودی‌ها هم نظر موافق خود را اعلام کرده باشند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از احتمال حضور نماینده‌ای از پادشاهی عربستان در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به حل‌وفصل تمامی موارد اختلافی دوجانبه هر لحظه امکان اعلام بهبود روابط تهران و ریاض و بازگشایی سفارتخانه‌ها وجود دارد.

او افزود: در حال حاضر مذاکرات در پایتخت‌های برخی از کشورهای عربی در جریان است و بیشتر موارد اختلافی نه در مورد مناسبات ایران و عربستان بلکه درباره وضعیت کشورهای یمن، لبنان و عراق است.

این منبع آگاه با بیان این که احتمال می‌دهد در مراسم تحلیف آقای رئیسی اتفاقی رخ دهد، ادامه داد: طرفین در حال مذاکره هستند که در مراسم تحلیف حرکت نمادینی انجام شده و پس از آن روابط آغاز شود.

او تصریح کرد: بر اساس شنیده‌ها خوشبختانه گفت‌وگوهای تهران و ریاض وارد فضای سیاسی نشده و در رویه قابل قبولی پیش می‌رود. پس امکان از سر گیری مجدد مناسبات وجود دارد.

به گفته این منبع آگاه، نخست‌وزیر عراق در آینده نزدیک به واشنگتن سفر می‌کند و بهبود روابط ایران و سعودی یکی از موارد احتمالی گفت‌وگوی او با بایدن خواهد بود اما با این حال باید دید که اوضاع به چه صورتی به پیش می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید