نماز و نماینده مجلسی که آن را دستاویز جلب توجه کرده است/ چرا باید مقابل این حرکت پرحاشیه بایستیم؟!

  • سیاسی
  • شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۳۴
    کد خبر :869387

چند روزی است که به واسطه اقامه نماز در جلسات رسمی توسط مهدی سعادتی- نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، حواشی فراوانی برپا شده است. برخی او را به ریاکاری متهم می کنند و برخی دیگر از میان واکنش هایش جملات و مواضع دروغین در می آورند؛ نماینده ای که گویا قرار نیست به این بازی خسارت باری که به راه انداخته است، پایان دهد!

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- استاندار اسبق گیلان که اکنون در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به فعالیت سیاسی خود ادامه می دهد، چند روز پیش و در یک جلسه رسمی با وزیر امور خارجه کشور اقدام به اقامه نماز حین برگزاری جلسه کرد.

جالب اینکه او نماز خود را با کمک میز جلسه رسمی اقامه کرد و از رفتن به نمازخانه ای که در مجاورت اتاق جلسه وجود داشت، امتناع کرد.

همین موضوع و انعکاس گسترده تصاویر آن در شبکه های اجتماعی سبب شد تا عده ای او را به ریاکاری و جلب توجه متهم کنند.

پس از رسانه ای شدن تصاویر مرتبط با این جلسه، نماینده مورد اشاره ضمن موضع گیری قاطعانه از اقدام خود دفاع کرد و مدعی شد که چون هنوز جلسه آغاز نشده بود، لذا از طرف او خطایی رخ نداده است!

اینجا درست نقطه ای بود که علاوه بر اتهام ریاکاری و جلب توجه یک اتهام دیگر نیز علیه مهدی سعادتی مطرح شد و برخی عکاسان خبری مثل عکاس خبرگزاری فارس مدعی شدند که نماینده مردم بابل نه پیش از آغاز جلسه بلکه حین برگزاری جلسه به اقامه نماز پرداخته است.

هنوز بحث ها پیرامون این اتفاق، چرایی آن و نیز پیامدها و آسیب هایی که می تواند داشته باشد پایان نیافته بود که کاشف به عمل آمد این نماینده مجلس در یک جلسه دیگر ضمن تکرار اقدام خود به اقامه نماز حین برگزاری جلسه کرده است!

همشهری آنلاین در همین باره ضمن انتشار یک فیلم نوشت: مهدی سعادتی نماینده شهرستان بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که نماز خواندنش در جلسه حاشیه‌های بسیاری به دنبال داشت در جلسه‌ای دیگر مجددا بعد اقامه اذان در حین برگزاری جلسه شروع به نماز خواندن کرد.

همانطور که اشاره شد این رفتار و سکنات نماینده مردم بابل حالا با حواشی فراوانی در شبکه های اجتماعی رو به رو شده و تقریباً به یک انزجار گسترده از چنین رفتاری که بوی ریا و دروغ و اصرار بر آن می دهد، شکل گرفته است.

با این همه و از آنسو نه تنها شاهد واکنش قاطع و درخوری از سوی نمایندگان مجلس و دیگر نهادهای ناظر و مسئول نیستیم، بلکه مشاهده می شود که در سایه همه بی توجهی های نهادی و سازمانی این نماینده بنا دارد بر رفتار اینچنینی خود تأکید کرده و آن را ادامه دهد!

اگرچه که به نظر می رسد در این فضای عجیب و غریب، شاهد برخی منافع برای این نماینده نظیر جلب توجه، ترند شدن در شبکه های اجتماعی، دیده شدن و حتی توفیق در تظاهر به ایمان و دینداری باشیم، اما از آنسو واضح و مبرهن است که استمرار چنین رفتارهایی می تواند منجر به خسارت هایی برای اصل نماز و دین شود.

نماینده ای که ذره ای برای حق الناس ارزش قائل نیست و لحظات حساس جلسات رسمی را آن هم در زمان هایی که می توان چندی پس و پیش از آن به اقامه نماز پرداخت، به اقامه نماز آن هم در انظار عمومی و به شکلی نامتعارف می پردازد، قطعاً نه خیرخواه دین است و نه خیرخواه مردم و نه در پی تبلیغ نماز است.

با اینکه می توان این مسئله را می توان از میان واکنش های منفی به این اتفاق برداشت کرد، اما از قرار معلوم خود این نماینده به چنین آسیبی واقف نیست و از قرار معلوم حکایت آن فردی شده است که می گویند به زمین خود و برای اینکه ضایع نشود تا در خانه سینه خیز حرکت کرد!

مع الاسف دیگر نهادها و مجموعه ناظر بر رفتار  افراد اینچنینی و نیز مسئولان صیانت از ارزش هایی چون نماز نیز در این باره واکنش درخوری ندارند و همین مسئله سبب شده تا خسارت های اینگونه رفتار افزایش یابد.

3
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مهرداد گفت:

    تمام این قرتی بازیها از اصلاح طلبهاست که بتوانند ضربه هایشان را به نظام بزنند. وگرنه یک ادم عاقل که جلوی دوربین این کاررا انجام نمیده .مهرداد

  2. KAMAL گفت:

    هیچ کس از مردمان عادی گرفته تا اصولگرایان و اصلاح طلبان کار آقای سعادتی را تائید نکردند , بنابراین شاید ایشان برانداز و به شدت مخالف دین و نظام جمهوری اسلامی است و با این کار می خواهد ضربه ای کاری به دین, نظام و باور های دینی مردم وارد آورد.

  3. جمشید شاه قاسی گفت:

    کسانی که اعتقاد بنیادی به دین ندارند و با نظام مبتنی بر دین به تبع این مخالفند با مشاهده این ادا و اطوارهای نخ نما! کاملا” احساس برحق بودن و اعتماد بنفس واقعی و نه کاذب! بدیشان دست می دهد و از همین جهت بسیار مطلوب و مفید بنظر میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید