نسل جدید هاچ بک مزدا 2 معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ۲۲:۲۵
    کد خبر :868797

پس از معرفی نسل قبلی تویوتا یاریس با نام مزدا 2 در آمریکای شمالی، اکنون شاهد تکرار همین اتفاق در قاره اروپا هستیم. با گذشت یک‌سال از انتشار برخی شایعات در این باره و البته مشاهده تصاویر مخفیانه، تویوتا یاریس تحت عنوان چهارمین نسل مزدا 2 به مشتریان اروپایی معرفی شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_همکاری میان دو خودروساز ژاپنی، فرصت عرضه نخستین محصول هیبریدی در قاره اروپا را برای مزدا فراهم کرده است، چراکه مدل‌های قبلی تنها به فناوری هیبرید-خفیف مجهز بودند. موتور الکتریکی این خودرو با خروجی 79 اسب‌­بخار در کنار پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 91 اسب­‌بخار قرار گرفته است، اما مجموع نیروی در اختیار مزدا 2 جدید به 114 اسب‌­بخار رسیده که رقم زیادی نیست، اما برای هاچ‌بک کلاس B، کافی به نظر می­‌رسد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ترتیب 9.7 ثانیه و 175 کیلومتر برساعت خواهد بود درحالی‌که مصرف سوخت و آلایندگی آن نیز به ترتیب 3.8 لیتر در صد کیلومتر و 87 گرم بر کیلومتر اعلام شده است.

 

از آنجایی که موتور برقی این خودرو به صورت خودکار شارژ می­‌شود، سامانه هیبرید می‌­تواند تعادل مناسب میان نیروی تولید شده از هریک از موتورها را برقرار کند تا مصرف سوخت در حالت بهینه قرار گیرد.

 

مزدا 2 جدید در سه تریم هیبرید Pure، هیبرید Select و هیبرید Agile به فروش خواهد رسید. فاصله 2.56 متری بین محورها و فضای 286 لیتری محفظه بار کاملاً مشابه با تویوتا یاریس است و بر هویت یکسان این دو خودرو تاکید دارد. همچون تویوتا یاریس و یاریس کراس، مزدا 2 جدید هم موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو-انکپ شده است.

عرضه نسخه تغییر نشان یافته از نسخه اسپرت یاریس یعنی یاریس GR با لوگوی مزدا هم می­‌تواند بسیار جالب باشد، اما این امر کمی بعید به نظر می‌رسد. فروش مزدا 2 جدید از بهار 2022 در اروپا آغاز می­‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید