نسل جدید نیسان فرانتیر معرفی شد

    کد خبر :783236

تولید نسل جدید وانت اندازه متوسط نیسان فرانتیر برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. این محصول رقیب فورد رنجر، تویوتا تاکوما و شورولت سیلورادو خواهد بود.

بازار آمریکا، کانادا و آمریکای لاتین، بزرگ‌ترین متقاضی وانت‌های اندازه متوسط و پهن‌پیکر در جهان است. از سویی دیگر، رقابت در این کلاس بسیار نزدیک به ‌نظر می‌رسد؛ چراکه محصولات متنوع از برندهای آمریکایی و ژاپنی دارد. بسیاری از وانت‌های تولیدشده توسط خودروسازان مختلف، مخصوص بازار آمریکا عرضه می‌شوند و در نقاط مختلف دنیا، قابل خرید نیستند.

نیسان فرانتیر، نسخه‌ای از ناوارا محسوب می‌شود که ویژه آمریکا، کانادا و مکزیک تولید می‌شود. نسل اول فرانتیر، سال ۱۹۹۷ معرفی شد و حالا برای سال ۲۰۲۲، نسل سوم را تجربه خواهد کرد. محل مونتاژ این خودرو، کارخانه نیسان در شهر کانتون ایالت میسی‌سیپی آمریکا است.

برای فرانتیر ۲۰۲۲، نیسان از چراغ‌های کریستال LED در روشنایی اصلی استفاده خواهد کرد. طرفین کاسه چراغ، دو ردیف LED موازی وجود خواهد داشت که تأمین‌کننده روشنایی روز (دی‌لایت) خواهد بود. این خودرو از مه‌شکن‌های کوچک در در طرفین سپر استفاده می‌کند که مشابه چراغ‌های اصلی، ساختاری کاملا افقی دارند. فرانتیر دارای جلوپنجره سیاه، نشان تجاری نیسان با رنگ قرمز و چهره‌ای کاملا اسپرت با طرح آینده‌نگر است.

حجم‌دهی بدنه برای فرانتیر جدید، به‌گونه‌ای است که فضای پیشرانه و جایگاه‌ بار را بزرگ‌تر و پهن‌تر از اتاق سرنشیان نشان می‌دهد. در عقب، چراغ‌هایی شبیه به نمونه‌های معمول در وانت‌های فورد با اندازه کوچک‌تر و خطوط نامنظم وجود دارند. فرانتیر در بخش وسیعی از سپرهای جلو و عقب، پلاستیک سیاه‌رنگ دارد که البته برای یک وانت در کلاس قیمتی زیر ۳۰ هزار دلار، ایراد مهمی محسوب نمی‌شود. فقدان جایگاه ویژه برای خروجی اگزوز، نکته منفی طراحی نمای عقب محسوب می‌شود.

فضای داخلی فرانتیر ۲۰۲۲، نسبتا ساده و الهام‌گرفته از رقبای آمریکایی به ‌نظر می‌رسد. کلیدهای پلاستیکی روی داشبورد و فقدان تزئینات پارچه‌ای داخل تودری، حس یک خودرو ارزان‌قیمت را برای سرنشین تداعی می‌کند. در عوض، خط دوخت‌های قرمز روی فرمان و داشبورد، فضای داخلی فرانتیر را اسپرت و جوان‌پسند جلوه می‌دهد. داخل درهای ورودی و نزدیک دسته دنده هم ادوات سرخ‌رنگ وجود دارند که صرفا تزئینی و غیر کاربردی هستند.

حتی ارزان‌ترین نمونه از فرانتیر ۲۰۲۲، محصولی قدرتمند و مناسب رانندگی در مسیرهای سخت خارج جاده است. مدل پایه، با پیشرانه تنفس طبیعی ۳٫۸ لیتری ارائه می‌شود که ۳۱۰ اسب ‌بخار قدرت و ۳۸۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. قوای محرک فرانتیر طی ۱۷ سال اخیر، تغییر چندانی نداشته است و همچنان میانگین مصرف سوخت ۱۱٫۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر دارد؛ اما جعبه‌دنده خودکار ۹ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل برای مدل ۲۰۲۲ متفاوت با گذشته خواهند بود. این وانت در دو نسخه محور محرک عقب و دو دیفرانسیل تولید خواهد شد.

به گزارش زومیت، فرانتیر ۲۰۲۲ می‌تواند ۷۶۰ کیلوگرم بار در قسمت عقب حمل کند و تریلری به وزن ۳ تن را یدک بکشد. از این نظر، محصول نیسان با تویوتا تاکوما، جی‌ام‌سی کینیون و شورولت سیلورادو برابری می‌کند؛ اما از فورد رنجر ضعیف‌تر است.

آستانه قیمت فرانتیر جدید با امکانات پایه و سیستم تک دیفرانسیل، ۲۸ هزار دلار خواهد بود. نسخه دو دیفرانسیل با آپشن‌های بیشتر و تزئینات لوکس کابین از مدل کینگ‌ کب (King Cab)، حدود ۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید