نسخه جدید کیا اسپورتیج با سیستم محرک هیبریدی رونمایی شد

  • خودرو
  • شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ۸:۳۴
    کد خبر :289597

کمپانی خودروسازی کیا در روزهای گذشته، نسخه فیس لیفت کیا اسپورتیج را به همراه یک سیستم محرک هیبریدی رونمایی کرد.

پیرو صحبت‌های قبلی در پرشین خودرو، در حالی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دنبال حذف پیشرانه‌های درون سوز، بویژه موتورهای دیزلی بر روی محصولات خود هستند، از سوی دیگر شاهد سرمایه گذاری کمپانی خودروسازی کیا برای تولید و راه اندازی پیشرانه‌های درون سوز کم مصرف هستیم که یکی از راه‌های موثر آن برای رسیدن به یک پیشرانه درون سوز بسیار کم مصرف، می‌تواند استفاده از سیستم‌های محرک ترکیبی یا به اصطلاح هیبریدی باشد.

حال شرکت خودروسازی کیا در جدیدترین اقدام خود، نسخه فیس لیفت کیا اسپورتیج را معرفی کرده است که علاوه بر یک سیستم محرک هیبریدی خفیف، یک پیشرانه جدید دیزلی هم دریافت کرده است که طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند یکی از پاک‌ترین و کم مصرف‌ترین پیشرانه‌های دیزلی تولید شده توسط این خودروساز کره‌ای باشد که بر روی نسخه جدید کیا اسپورتیج مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فارغ از طراحی ظاهری اتومبیل که باتوجه به تصاویر منتشر شده از آن می‌توانید به تغییرات ظاهری آن پی ببرید و عموما شامل چراغ‌های جدید پیشانی، اصلاح مه شکن‌های جلو، طراحی جدید مجموعه سپر و … می‌شود، بخش فنی اتومبیل هم تغییرات بسیار خوبی دریافت کرده است که بزرگ‌ترین اتفاق این بخش می‌تواند سیستم محرک هیبریدی با پیشرانه 2 لیتری دیزلی باشد که توسط یک موتور الکتریکی و مجموعه باتری‌های 48 ولت (0.46 کیلووات) حمایت خواهد شد. هرچند این موتور الکتریکی به میل لنگ پیشرانه دیزلی اتومبیل متصل شده و باعث می‌شود خروجی قدرت پیشرانه اتومبیل حدود 13 اسب بخار افزایش پیدا کند و در مقابل 4 درصد انتشار کمتر گازهای آلاینده به همراه داشته باشد.

به گفته منابع خبری و به نقل از مقامات کیا، سیستم محرک هیبریدی کیا اسپورتیج دارای 2 حالت مختلف “موتور” و “ژنراتور” خواهد بود که با انتخاب حالت اول می‌توان از نیروی باتری استفاده کرد و به کمک موتور الکتریکی به نیروی تولیدی پیشرانه اضافه کرد، اما با انتخاب حالت “ژنراتور” می‌توان هنگام کاهش سرعت و ترمزگیری، موتور الکتریکی را به یک ژنراتور تبدیل کرد و بخشی از انرژی از دست رفته باتری‌های اتومبیل را احیا کرد.

علاوه بر این، شرکت خودروسازی کیا پیشرانه 1.7 لیتری دیزلی سابق را حذف کرده و حالا یک موتور جدید 1.6 لیتری دیزلی جایگزین آن کرده است که علاوه بر مصرف سوخت و گازهای آلاینده بسیار پایین، با دو خروجی قدرت 113 اسب بخاری و 134 اسب بخاری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که برای گزینه دوم با خروجی قدرت 134 اسب بخاری، دو گزینه انتقال قدرت “چهار چرخ محرک” و همچنین “جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه” در دسترس خواهد بود.

در پایان شرکت خودروسازی کیا اعلام کرده است که نسخه جدید “کیا اسپورتیج” از 3 ماهه سوم 2018 میلادی در اختیار مشتریان اروپایی قرار خواهد گرفت و با نزدیک شدن به زمان عرضه، قیمت نهایی آن اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید