نرخ بهره بازار آزاد آمریکا از ۱۰ درصد هم بیشتر شد

    کد خبر :615596

هفته‌ای پرنوسان در بازار آزاد اعتبارات آمریکا رقم خورد و نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت، قبل از این که فدرال‌رزرو بتواند بازار را آرام کند، در دو روز متوالی به بیش از ۱۰ درصد جهش کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این هفته، هفته‌ای پرنوسان در بازار آزاد اعتبارات آمریکا بود و نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت، قبل از این که فدرال‌رزرو بتواند بازار را آرام کند، در دو روز متوالی، به بیش از ۱۰ درصد جهش کردند.

بر این اساس، فدرال‌رزرو مجبور شد برای کنترل نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت، دست به تزریق نقدینگی در بازار آزاد بزند، اما نرخ هدف صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود این بانک در حرکتی غیرعادی، به ۲.۳ درصد جهش کرد که از سطح هدفی که فدرال‌رزرو در ۳۱ جولای تعیین کرده، بیشتر بود.

فدرال‌ رزرو نرخ هدف خود را روز چهارشنبه هفته جاری، به ۱.۷۵ درصد تا ۲ درصد کاهش داد.

متخصصان بازار می‌گویند که این مشکل به علت کمبود شدید نقدینگی اتفاق افتاده و ناشی از بحران اعتباری نبوده، اما فدرال‌رزرو نیازمند آن است قبل از این که این مساله باعث سقوط بازارهای مالی شود، علاجی دائمی برای آن پیدا کند.

مایکل شوماخر، مدیر استراتژی نرخ بهره در ولز فارگو، می‌گوید: این اصلا روند خوبی نیست و در حالیکه نرخ بهره هدف تعیین شده، فدرال‌رزرو قدرتمند دست به کار می شود؛ پس انتظار می‌رود این نرخ کنترل شود؛ در حالیکه درست در روزهای سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو، این نرخ از کنترل شما خارج می‌شود و این خیلی بد و تجربه سختی برای پاول خواهد بود.

جرومی پاول رییس فدرال‌رزرو می‌گوید: انتظار دارم بازارها تثبیت شوند و فدرال‌رزرو آماده است که در صورت لزوم اقدام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید