نخست وزیر انگلیس خواستار اتحاد حزبش برای حصول توافق برگزیت شد

    کد خبر :383680

نخست وزیر انگلیس در همایش سالیانه حزب محافظه‌کار انگلیس خواستار اتحاد اعضا شد و هشدار داد در غیراین صورت برگزیتی اتفاق نخواهد افتاد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلستان و رهبر حزب «محافظه‌کاران» در سخنرانی سالیانه این حزب گفت با برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) انگلیس کنترل بیشتری بر مرزهایش، قوانین و پول خود خواهد داشت.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ترزا می گفت، برگزیت برای مشاغل انگلیس و اتحاد کل بریتانیا بهتر است.

وی امکان همه پرسی دوم را رد کرد و گفت کسانی هستند که همه‌پرسی دوم برگزیت را امکانی برای «رای مردم» می‌نامند در حالی که قبلا انگلیس رای مردم را در همه‌پرسی برگزیت سال ۲۰۱۶ داشته است.

نخست وزیر انگلیس هشدار داد اگر حزب محافظه‌کار متحد نشود، این خطر وجود دارد که اصلا برگزیت اتفاق نیافتد. طرح حزب اپوزیسیون برای مشاغل می‌تواند مالیات پنهانی عظیمی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری باشد.

وی در ادامه با حمله به حزب کارگر انگلیس گفت که طرح ملی شدن این حزب معیوب است و مبلغ هزار میلیارد پوند برای کشور هزینه خواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت تمامی راه‌حل‌هایی که حزب کارگر در نشست سالیانه هفته گذشته برای مشکلات کشور بیان کرد، ساختگی هستند و در نگاه اول کارساز به نظر می‌رسند اما در واقع به مردم آسیب می‌زنند.

وی افزود وقتی تشکیل دولت می‌دهد، کشوری خواهد ساخت که برای همه باشد. وی وعده داد مسکن و خودرو برای همه مردم این کشور مهیا می‌شود و داشتن خودرو لاکچری نخواهد بود.

به گزارش فارس ،ترزا می در سخنرانی روز چهارشنبه خود، وعده حمایت از مشاغل را داد و گفت مشاغل کوچک و بزرگ از بازار آزاد بهره‌مند خواهند شد.

نخست وزیر انگلیس با مخالفانی درون‌حزب محافظه‌کار و در دیگر احزاب سیاسی کشور بویژه در تقابل با سیاست‌هایش در مسئله برگزیت مواجه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید