نخستین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان با یک محموله مرموز/ فیلم

    کد خبر :950197

شرکت استراتولانچ به تازگی توانسته با بزرگترین هواپیمای جهان یعنی Roc یک پرنده هایپرسونیک را از زمین بلند کرده و فرود بیاورد.

استراتولانچ، سازنده بزرگ‌ترین هواپیمای جهان، دیروز برای نخستین بار نمونه اولیه پرنده هایپرسونیک Talon-A را بر روی خود از زمین بلند کرد و دوباره فرود آورد. Roc در نهایت می‌خواهد در آسمان این پرنده را رها کند تا آزمایش‌های فراصوت خود را انجام دهد.

هواپیمای غول‌پیکر Roc جمعه همین هفته با موفقیت وسیله نقلیه هایپرسونیک Talon-A (TA-0) را در آسمان صحرای موهاوی در کالیفرنیا به پرواز درآورد و نشان داد که می‌تواند به ابزاری برای رهاسازی پرندهای فراصوت در میانه آسمان تبدیل شود. چند ماه پیش استراتولانچ از انجام چنین کاری در سال جاری میلادی خبر داده بود.

«براندون وود»، معاون برنامه‌ها و عملیات‌های استراتولانچ در یک کنفرانس ویدیویی به خبرنگاران گفت: «این اولین پرواز آزمایشی یکپارچه از سامانه پرتاب Talon ماست. از این‌جا به سمت پروازهای پیچیده‌تر و کاربردی‌تر برای تست‌بِد هایپرسونیک خود می‌رویم.»

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان در این عملیات نمونه اولیه Talon را با اندازه 8.5 متری در بخش مرکزی زیر بال 117 متری خود داشت. با این حال، Talon در حین این پرواز از Roc جدا نشد. این پرواز در مجموع حدود پنج ساعت طول کشید و حداکثر ارتفاع Roc به 7 هزار متر رسید. استراتولانچ می‌گوید تمام اهداف این پرواز به درستی انجام و تکمیل شده است.

«زاخاری کرور»، مدیرعامل این شرکت به خبرنگاران گفت: «از این که دیدم این دو وسیله نقلیه به همراه یکدیگر از زمین بلند شدند و به آسمان رفتند، به وجد آمدم. دیدن عملکرد مشترک محصولات پروازی ما نشان‌دهنده برداشتن یک گام دیگر به سمت استفاده منظم و چندباره از پرنده‌های هایپرسونیک است.»

استراتولانچ در حال توسعه مجموعه‌ای از پرنده‌های Talon است که به عنوان بستری برای آزمایش‌های هایپرسونیک تا حداکثر سرعت 6 ماخ یا 6 برابر سرعت صوت به کار می‌روند. پرواز روز جمعه هشتمین پرواز آزمایشی Roc بود اما این هواپیما برای اولین بار یک پرنده دیگر را با خود حمل می‌کند.

این شرکت حالا در ماه دسامبر به آزمایش رهاسازی TA-0 می‌پردازد و اگر این عملیات موفق باشد، اولین پرواز هایپرسونیک TA-1 در سال 2023 انجام می‌شود.

دیجیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید