رسیدن بزرگترین هواپیمای جهان به بیشترین ارتفاع/ یک گام بزرگ در صنعت

    کد خبر :918537

بزرگترین هواپیمای جهان به ارتفاعات جدیدی رسیده است. Stratolaunch هفتمین پرواز آزمایشی هواپیمای ناو غول پیکر راک خود را با موفقیت به پایان رساند که توانسته به رکورد بالایی دست پیدا کند.

بازتاب- این پرواز برای آزمایش عملکرد یک هواپیما تازه نصب شده که هواپیماهای مافوق صوت کوچک را با سرعت بیش از 5 ماخ به فضا پرتاب می‌کند، مورد استفاده قرار گرفت. Stratolaunch مستقر در کالیفرنیا ابتدا Roc را برای حمل موشک‌ها و ماهواره‌ها به استراتوسفر توسعه داد و از آنجا به مدار پایین زمین پرتاب شد. تغییر استراتژی اخیر باعث شده که این هواپیمای عظیم با شش موتور بوئینگ 747، دو بدنه در کنار هم و یک طول بال 117 متری به عنوان یک حامل برای وسایل نقلیه تحقیقاتی مافوق صوت تغییر کاربری دهد.

در سال 2020، این شرکت اولین نگاه به ظاهر این هواپیماهای مافوق صوت را با مفهومی به نام Talon-A ارائه کرد. آنها برای پروازهای مافوق صوت سریع و تکرار شونده، با قابلیت برخاستن و فرود بر روی باند و همچنین پرتاب از هواپیمای حامل راک طراحی شد. ماه گذشته این شرکت از نسخه آزمایشی این وسیله نقلیه مافوق صوت با نام TA-O رونمایی کرد.

در همین حال، Stratolaunch مشغول تجهیز هواپیمای Roc به تجهیزات پیلون مورد نیاز برای دریافت هواپیمای Talon-A بود. این هواپیما که از پوسته آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده، مجهز به یک وینچ برای حمل Talon-A به جای خود است و وزن آن در حدود 3629 کیلوگرم است در حالی که طول دهایی میانی بال به 4.3 متر می‌رسد.

از زمان نصب پایلون بر روی هواپیما، برنامه آزمایشی شرکت بر روی تست این پیکربندی جدید در پرواز متمرکز شده است و این هفته کمپانی مورد اشاره موفقیت خود را در چندین بخش گزارش داد. هواپیمای راک برای پرواز بر فراز صحرای موهاوی به مدت 3 ساعت و 1 دقیقه در بالاترین ارتفاعی که آزمایش شده، یعنی 8200 متر به پرواز درآمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید