نحوه ساخت ضمادی برای رفع ریزش و سفیدی مو

    کد خبر :194912

ترکیب حنا, وسمه, روغن کنجد و زرده تخم‌مرغ محلی می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند و موهای سفید را نیز سیاه می‌کند که در ادامه نحوه ساخت این ضماد آموزش داده شده است.

برای رفع سفیدی و ریزش مو در طب سنتی نسخه‌های فراوان وجود دارد البته باید دانست که ریزش و سفید شدن مو به‌دلیل اختلال در اعضای داخلی بدن نیز ایجاد می‌شود.

تقویت معده و کبد می‌تواند از ریزش مو و سفید شدن موها جلوگیری کند البته ضمادهای مالیدنی بر سر نیز کمک‌کننده است و موجب سفت شدن ریشه موها و رفع غلظت در آن ناحیه می‌شود.

ضماد رفع سفیدی و ریزش مو

یک قاشق مرباخوری حنا همراه با نصف قاشق مرباخوری وسمه (باید دانست که همیشه مقدار وسمه نصف مقدار حنا است) همراه با یک عدد زرده تخم‌‌مرغ (ترجیحاً تخم‌مرغ محلی) مخلوط کنید، سپس روغن کنجد را آرام آرام به ضماد کف سر اضافه شود تا مانند ماست روان و شل شود.

این مقدار ضماد فقط برای کف سر کافی است البته می‌توان این مقدار را تا 10 برابر افزایش داد و برای کل سر استفاده کرد.

ضماد را به کف سر زده و ماساژ داده شود؛ حداقل 2 ساعت باید سر را با کلاه یا روسری که کف سر و موها با محیط بیرون تماس نداشته باشد، پوشاند.

انجام چنین عملی بر کف سر و استفاده از ضماد حنا, وسمه و روغن کنجد با زرده تخم‌مرغ حداقل باید 40 شب انجام شود تا درمان کامل شود‌، نکته مهم و اولیه اینست که باید از غذاها و سبک زندگی مطابق مزاج استفاده کرد تا این درمان بیشترین اثر را داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید