نحوه “رجیستری” گوشیهای مسافری مشخص شد

    کد خبر :148050

مسئولان اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه، هم‌زمان با عملیاتی سازی این طرح از چگونگی رجیستری گوشی‌های تلفن‌ همراه مسافرانی که با خود به کشور می‌آورند، خبر دادند.

پس از اجرای طرح ملی رجیستری گوشیهای تلفن همراه برای مبارزه با قاچاق کالا، شرایطی مطرح شد تا کسانیکه اقدام به واردات گوشیهای مسافرتی یا در قالب سوغاتی می‌کنند نیز بتوانند گوشیهایشان را رجیستر یا به عبارتی در شبکه اپراتورهای تلفن همراه ایران فعال کنند.

حال با گذشت نزدیک به یک ماه از اجرای عملیاتی این طرح، مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در بخشنامه‌ای نحوه واردات تلفن همراه مسافری را اعلام کرده است.

بر این اساس، مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند در صورتیکه خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند، مؤظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.

با این کار، گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با أخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند.

به گزارش پویا؛این بخشنامه تأکید کرده است در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید