نجات جان دو کانادایی با قابلیت اتصال ماهواره‌ای آیفون 14

    کد خبر :971455
آیفون 14

شرکت اپل هنگامی که سری آیفون 14 را معرفی کرد، یک قابلیت جدید برای آنها معرفی نمود که به عنوان اتصال ماهواره‌ای شناخته می‌شود. قابلیتی که به افراد اجازه می‌دهد در مکان‌های صعب العبور و بدون آنتن از طریق ارتباط ماهواره‌ای درخواست کمک کنند.

بازتاب-برکسی پوشیده نیست که اپل با قابلیت‌های نوآورانه خود توانسته جان افراد بسیاری را نجات دهد. حال نوبت به آیفون 14 رسید تا با قابلیت اتصال ماهواره‌ای ناجی دو فرد کانادایی شود. گفته شده این دو فرد زن بودند و در سفری که قصد بازگشت به خانه خود آلبرتا را  داشتند، نزدیک روستایی به نام McBride استان بریتیش کلمبیا گم می‌شوند.

این دو فرد ارتباط تلفنی خود را از دست داده و هیچ راهی برای یافتن مسیر خود پیدا نمی‌کنند. آنها با اتومبیل خود یک مسیر برفی 20 کیلومتری را سپری کرده و در نتیجه به یک مکان پربرف برخورد می‌کنند. یکی از این دو زن گوشی آیفون 14 پرو داشته و با کمک قابلیت ارتباط ماهواره‌ای درخواست کمکی به یکی از مراکز نزدیک اپل ارسال می‌کند.

آیفون 14

مرکز تماس اپل نیز با ارسال نیرو امدادی به منطقه موجب نجات دو زن می‌شوند. مدیر امداد و نجات بریتیش کلمبیا بیان داشت که این نخستین بار بود در منطقه آنها چنین قابلیتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به گفته این فرد تیم عملیاتی آنها سالانه 1700 تا 1800 جستجو داشته که با قابلیت تماس ماهواره‌ای اپل قطعا به حداقل خواهد رسید.

همانطور که گفته شد شرکت اپل همیشه با محصولات خود موفق شده جان افراد بسیاری را نجات دهد. حال نوبت به این دو زن کانادایی شده است. ناگفته نماند قابلیت مورد اشاره در مناطق محدودی دردسترس بوده و کمپانی کوپرتینویی وعده داده در آینده نزدیک این قابلیت شامل مناطق بیشتری خواهد شد.

در اخباری مرتبط گفته شده که شرکت‌های تولیدکننده گوشی اندرویدی هم سعی دارند این ویژگی را به محصولات خود اضافه کنند و بی‌شک سامسونگ یکی از آنها خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید