نامه‌های جنجالی علیه مسلمانان در بریتانیا

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۳:۰۸
    کد خبر :254418

آخر هفته گذشته در سرتاسر بریتانیا، نامه‌هایی در پاکت سفید با تمبر ارزان قیمت به خانه‌ها فرستاده شد که موجب نگرانی جامعه مسلمان بریتانیا شده است. در نامه‌های مذکور نوشته شده که روز ۱۴ فروردین/۳ آوریل «روز تنبیه یک مسلمان» است و اعمالی از قبیل کشیدن روسری از سر یک زن ۲۵ امتیاز، کشتن یک مسلمان ۵۰۰ امتیاز و منفجر کردن یک مسجد ۱۰۰۰ امتیاز خواهد شد.

واکنش‌ مقامات به نامه «روز تنبیه یک مسلمان»

به گزارش بازتاب به نقل از یورونیوز، خانم ناز شاه نماینده پارلمان از برفورد غربی در حساب فیسبوک خود نوشته است که مردم حوزه انتخابیه‌اش از دریافت چنین نامه‌هایی ابراز نگرانی کرده اند. خانم شاه از مقامات خواسته است تا از امنیت جامعه مسلمان بریتانیا اطمینان حاصل کنند.

یک سخنگوی پلیس می گوید: «پلیس ویژه ضد تروریسم در حال بررسی این نامه ها و ارتباط احتمالی آن با پروندههای قبلی است، اما اگر کسی درباره این نامه‌ها نگرانی دارد و چنین نامه هایی دریافت کرده است به پلیس محل زندگی اش اطلاع دهد.»

سعید جاوید دیگر نماینده پارلمان در توئیتر خود نوشت که جامعه مسلمان بریتانیا باید نه در ترس بلکه در آرامش زندگی کنند و «هرچه در توانم باشد برای رسیدن به این مهم انجام خواهم داد»

واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به «روز تنبیه یک مسلمان»

مسلمان بریتانیا روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی از ترس و اضطراب حاکم بر خانواده و اطرافیان خود نوشتند. کاربری به نام هاشم از ناراحتی خود نوشته است و این‌که دیروز صبح خواهر کوچکش ۷ ساله‌اش به او گفته بود که «امروز باید پنهان شویم».

کاربر دیگری که خبرنگار است برای زنان مسلمان ابراز نگرانی کرده است چرا که تشخیص زنان مسلمان محجبه راحت‌تر است. این کاربر از زنانی که مجبور هستند این روزها از خانه خارج شوند خواسته است حواس خود را جمع کنند.

کاربران بسیاری نیز دستورالعمل‌هایی را برای مبارزه با آزار و اذیت مسلمان در مکان‌های عمومی منتشر کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید