سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

می‌خواهیم مشکلات صنایع را حل کنیم/ در سیمان و شیشه مازاد تولید داریم

    کد خبر :358608

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سفری که به استان البرز داشته و دیداری که از کارخانه سیمان آبیک داشته است، گفت: صنعت سیمان کشور می‌تواند حدود ۲۰ میلیون تن در سال سیمان صادر کند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سفری که به استان البرز داشته، اظهار کرد: ما در کنار ایجاد ظرفیت اشتغال جدید، حفظ و صیانت از اشتغال موجود را قرار داده‌ایم، همچنین سعی خواهیم کرد ظرفیت اشتغال با نگاهی علمی و تخصصی ایجاد و حفظ شود.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت امسال باید با تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی و شناخت دقیق از مشکلات و چالش‌های بنگاه های تولیدی ضمن رفع موانع کسب و کار با تمام توان به حمایت از تولید داخلی بپردازیم که در این چارچوب می توان به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور امیدوار بود.

وی در پاسخ به اینکه هدف از بازدید میدانی از کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی چیست؟ افزود: عزم ما این است که عوامل تهدید کننده بنگاه‌های تولیدی را کاهش دهیم و به کارگران، اطمینان دهیم که مسئولین با تمام توان در خدمت آن‌ها هستند. در این چار چوب با تقسیم بندی صنایع تولیدی تلاش خواهیم کرد بسته‌های حمایتی ویژه را تعریف و اجرا کنیم برای مثال صنعت شیشه و صنعت سیمان از جمله صنایعی هستند که به دلیل تامین مواد اولیه آن‌ها در داخل کشور باید به طور ویژه مورد حمایت باشند.

محسنی بندپی توضیح داد: طی امروز و دیروز از دو کارخانه سیمان و تولید شیشه بازدید کرده‌ایم که ظرفیت ارزشمندی داشته‌اند. ما در هر دوی این صنایع در کشور تولید مازاد داریم. به عنوان مثال در صنعت سیمان در سال، ۸۰ میلیون ظرفیت تولید وجود دارد و ۶۰ میلیون تن آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: به زودی صنعت سیمان کشور در کشور عراق مجموعه‌ای با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن احداث خواهد کرد که تامین کننده مواد خام این مجموعه نیز کشور ما خواهد بود. به تازگی مجموعه‌ای برای تولید کلینکر در عراق با ظرفیت ۱۰ هزار تن تاسیس کردیم تا مواد خام را از ایران به عراق برده و در آنجا تبدیل به کلینکر کنیم. می‌خواهیم با این راهکار مشکلات صنایع را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به اینکه به تازگی معاون رئیس‌جمهوری از پنج بسته حمایتی برای مردم صحبت کرده آیا شما جزئیاتی از این بسته می‌دانید؟ گفت: یکی از برنامه‌های دولت در شرایط تحریم کم کردن فشارهای اقتصادی به عموم جامعه است. در همین راستا یک بسته تامین کالای اساسی تهیه شده که در آن کالاهایی وجود دارد که با افزایش نرخ ارز افزایش قیمت داشتند. این بسته تقریبا عمومی است و به همه افراد جامعه با توجه به قیمت ارز قبل از افزایش تعلق می‌گیرد.

محسنی بندپی ادامه داد: علاوه بر آن بسته برای گروه‌های دیگر از جمله مستمری بگیران، بازنشسته‌های با حداقل حقوق، اعضای سازمان بهزیستی و کارگران با حداقل حقوق و همچنین برای خانواده‌هایی که بیماران صعب‌العلاج دارند و در کل برای پنج دهک اول درآمدی بسته‌های ویژه‌ای داریم.

سرپرست وزارت رفاه در پاسخ به اینکه پنج دهک اول درآمدی را چطور شناسایی می‌کنید؟ گفت: با توجه به ظرفیتی که در وزارت رفاه ایجاد شده به ویژه راه‌اندازی پایگاه اطلاعات ایرانیان در صورت همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی با تقریب بسیار بالا امکان شناسایی افراد ۵ دهک اول درآمدی نیز وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید