مینی ون لوکس ولوو EM90 در راه است

    کد خبر :1017934
ولوو EM90

ایده یک مینی ون لوکس ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این سگمنت طرفداران زیادی در چین دارد، جایی که لکسوس LM را برای رقابت با بیوک GL8 به فروش می‌رساند.

بازتاب-حال در این بین گفته شده ولوو قصد دارد بزودی مینی ون لوکس EM90 را معرفی کند. با این حال، مدل ولوو قرار نیست به رقابت با خودروهای مورد اشاره بپردازد، زیرا از پیشرانه الکتریکی به جای موتور احتراقی برخوردار است. حال قبل اینکه مینی ون در روز 12 نوامبر یا همان 21 آبان رونمایی صورت گیرد، تصاویر رندر دردسترس قرار گرفتند.

اگرچه یک رندر در دست داریم، اما این تصاویر شباهت نزدیکی به مدل تولیدی ولوو خواهد داشت. انتظار داریم ولوو به عنوان زیر برند جیلی، مینی ون لوکس EM90 را براساس Zeekr 009 طراحی کرده و توسعه دهد. کارشناسان می‌گویند که توسعه یک مینی‌ون جدید از ابتدا برای ولوو امکان‌پذیر نیست، بخصوص اینکه مشتریان بیشتر به شاسی بلند گرایش دارند تا مینی ون.

 

ولوو EM90

 

این برند سوئدی با قرار گرفتن در زیر برند جیلی، به مواد اولیه لازم جهت تولید چنین خودرویی دسترسی دارد. پیش‌نمایش ارائه‌شده در هفته گذشته قویاً نشان می‌دهد که بدنه بزرگ و جعبه‌ای با DNA طراحی ولوو سازگاری دارد. البته انتظار داریم نسبت به Zeekr 009 دارای چراغ و جلوپنجره متفاوتی باشد. انتظار داریم که ولوو EM90 2024 مجهز به درهای کشویی در دو طرف باشد، خودرویی که سه ردیف صندلی داشته، اگرچه تصور یک نسخه فوق‌العاده لوکس با صندلی‌های دو ردیفه و صندلی‌های عقب مجزا سخت نیست. معماری تجربه پایدار Geely احتمالاً زیربنای این خودرو MPV است، که وعده می‌دهد حس “اتاق نشیمن اسکاندیناوی در حال حرکت” را ارائه دهد.

با توجه به اینکه چگونه این مدل نام “90” را دریافت می‌کند، باید منتظر ماند. با توجه به اینکه Zeekr 009 بیش از 205 اینچ طول، 80 اینچ عرض و 74 اینچ ارتفاع دارد، در حالی که فاصله بین دو محوری با ارتفاع 126 اینچ به چشم می‌خورد، جای تعجب نیست.  ولوو قصد ندارد EM90 را در ایالات متحده عرضه کند. همچنین به اروپا هم نخواهد رسید، جایی که لکسوس در کمال تعجب تصمیم گرفته که نسل دوم LM را عرضه کند. با این حال، یکی از سخنگویان شرکت به Automotive News گفت که بازارهای دیگری در خارج از چین در نظر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید