مکمل‌هایی که سوخت و سازِ بدن را بهبود می‌دهند

    کد خبر :341173

سوخت و ساز فرآیندی است که بدن مواد غذایی و خوراکی‌ها را برای تامین انرژی مورد نیاز خود تجزیه کرده و می‌سوزاند.
به گفته کارشناسان تغذیه آنچه از مواد خوراکی مصرف می‌کنیم از جمله مواد معدنی و ویتامین‌ها بر سوخت و ساز بدن تاثیر می‌گذارد. زمانیکه سوخت و ساز سریع‌تر انجام ‌شود، بدن کالری را با سرعت بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه احتمال افزایش وزن فرد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا ،همچنین متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن به طور طبیعی با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی کمک می‌کنند تا سوخت و ساز بدن به درستی انجام شود. در حالیکه مکمل‌ها برای این منظور مفید هستند مواد غذایی بهترین منبع ویتامین‌ها و مواد معدنیِ مفید به شمار می‌آیند.

مدیکال نیوز تودی در مطلبی در این باره نوشت: از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای حفظ و ارتقای عملکرد بدن از جمله متابولیسم مفید هستند و به کنترل وزن کمک می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B

انواع مختلف ویتامین B برای سوخت و ساز بدن اهمیت دارند. ویتامین B نقش اساسی در سوخت و ساز انرژی بدن بازی می‌کند. کمبود یکی از انواع ویتامین B بر دیگر انواع این ویتامین تاثیر گذاشته و روند سوخت و ساز بدن را مختل می‌کند.

ویتامین D

محققان در یکی بررسی به ارتباط ویتامین D و وزن در زنان مسن و کودکان پرداختند که مشخص شد افزایش میزان چربی با کاهش سطح ویتامین D در بدن ارتباط دارد.

کلسیم

همچنین نتایج مطالعات نشان می‌دهد کلسیم در حفظ عملکرد صحیح متابولیسم و کنترل قند خون و همچنین سلامت استخوان‌ها ضروری است. در سال ۲۰۱۰ مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان داد مصرف میزان کلسیم بالاتر در کنار ویتامین D در تاثیرگذاریِ رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن نقش مفید دارد.

آهن

بدن برای رشد و سوخت و ساز به آهن نیاز دارد. همچنین آهن برای عملکرد صحیح سلول‌ها و تولید برخی هورمون‌ها حیاتی است.

منیزیم

بدون این ترکیب واکنش‌های شیمیایی که انرژی بدن را تولید می‌کنند بوجود نمی‌آید و میزان کافی منیزیم برای سوخت و ساز و تولید انرژی ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید