چند خبر کوتاه از تئاتر

«مُخ‌پریشون‌ها شلم» در تالار هنر، «خانه عروسک» در باران

    کد خبر :89281

نمایش «مخ‌پریشون‌های شلم» به کارگردانی مریم آشوری از امروز، یکم شهریور ساعت ۱۸ اجراهای خود را در تالار هنر آغاز خواهد کرد.

مریم آشوری تازه‌ترین اثر خود را با عنوان «مخ‌پریشون‌های شلم» و به نویسندگی «ساندرا فنیچل‌آشر» و ترجمه «نیما آزادگیلانی»، از امروز یکم شهریورماه ساعت 18 در تالار هنر روی صحنه می‌برد.

مهرداد باقری، محمد لقمانیان، آنالی شکوری، امین میرزاباقری و عبد آتشانی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند. سایر عوامل نیز عبارتند از: طراح صحنه: مهدی نیک‌روش، طراح لباس: زهرا یعقوبی، آهنگساز: عبد آتشانی و مجید خیاطی، شاعر: آزاده فرهنگیان، دستیار کارگردان: امین میرزاباقری، دستیار صحنه:کیانا ناصح، طراح گریم: حسین تبریزی، اجرای گریم: حسین تبریزی و لیلا پریشان، عکاس: احسان رافتی، مشاور امور رسانه: احمدرضا حجارزاده.

در خلاصه‌داستان این نمایش آمده: در افسانه‌ها آمده هنگامی که کره زمین خلق شد و زمانی رسید که آدم‌ها باید در آن ساکن می‌شدند، دو فرشته که از مقربان خدا بودند، هر کدام کیسه‌ای همراه داشتند، یکی کیسه‌ای پُر داشت که مربوط به آدم‌های عاقل می‌شد و دیگری کیسه‌ای خالی که مربوط به آدم‌های نادان بود. قرار بود این آدم‌ها به طور مساوی در همه جای دنیا پخش بشوند اما …

مریم آشوری پیش از این نمایش موفق «سفر شگفت‌انگیز» را کارگردانی و در همین تالار اجرا کرده بود. نمایش «مخ‌پریشون‌های شلم» دومین تجربه کارگردانی این بازیگر باسابقه و حرفه‌ای تئاتر است.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «مخ‌پریشون‌های شلم» می‌توانند از امروز، هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت18 در تالار هنر به نشانی خیابان مفتح جنوبی، جنب ورزشگاه شیرودی،کوچه ورزنده به تماشای این نمایش بنشینند.

نمایش «پسران تاریخ» شنبه چهارم شهریور اجرای ویژه خواهد داشت

نمایش «پسران تاریخ» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد روز شنبه چهارم شهریور ماه در یک اجرای ویژه میزبان علاقه‌مندان تئاتر است. نمایش « پسران تاریخ» نوشته آلن بنت، کارگردانی اشکان خیل‌نژاد با بازی محسن ابوالحسنی، مجید آقاکریمى، مهرداد بابایی، سینا بالاهنگ، محمد برهمنی، سجاد حمیدیان، حامد رسولی، حمید رحیمی، مهدی شاهدی، مریم نورمحمدی، امیرمسعود واعظ ‌تهرانى به صحنه می‌رود.

پوستر «آخرین نبرد» رونمایی شد

پوستر نمایش «آخرین نبرد» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی سعید تقوایی رونمایی شد. آخرین نبرد از هشتم شهریور ماه 96 ساعت 21 به مدت پانزده شب در تماشاخانه بازیگاه روی صحنه خواهد رفت.

محمدمهدی توکلی، سعید تقوایی، علی صفری و ر‌ها حاجی زینل بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی به ایفای نقش خواهند پرداخت. آخرین نبرد روایت پارودی برخورد از نوع نزدیک دو اسطوره و افسانه داستانی یعنی آژاکس و دن کیشوت است. این دو نفر در زمان خود با نوعی توهم سر در گریبان بوده و به جای دشمنان گوسفندان را سلاخی می‌کردند. حال در یک زمان نامعلوم با هم ملاقات داشته و این دیدار به نزاع و مرگ ختم می‌شود.

«خانه عروسک» در تئاتر باران به صحنه می‌رود

نمایش «خانه عروسک» اثر مشهور هنریک ایبسن با دراماتورژی مهدی حسینی و کارگردانی سعید حشمتی از روز یکشنبه 12 شهریور ماه با کارگردانی سعید حشمتی در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

نیلوفر پارسا، شهریار فرد، مهدی حسینی، تیام منیری، رامین مسیبی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. دیگر عوامل این نمایش نیز به این ترتیب هستند: طراح صحنه و لباس: پوریا اخوان،طراح نور: میلاد ابراهیمی،طراح گریم: سمیه فرهانی،ساخت و انتخاب موسیقی: پیمان شیرپور،دستیار کارگردان: سوگل ایرانپور ،مشاور رسانه: مریم رودبارانی, طراح صحنه : سعید حشمتی، طراح لباس: الهی لطفی طراح نور: رسول طاهر بخش ،ساخت تیزر: محسن لبافی، عکس: محمود پیری ، رامین زمین پیما ، سارا کلوند.

خانهٔ عروسک یا عروسکخانه نمایشنامه‌ای است از هنریک ایبسن (1828-1906) شاعر، نمایشنامه‌نویس و درام‌نویس نروژی که در سال 1879 نگاشته شد و در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های بسیاری خوانده می‌شود.عروسکخانه داستان بیرون آمدن از توهم، و طغیان زنی به نام «نورا» را شرح می‌دهد.

نمایش «خانه عروسک» با کارگردانی سعید حشمتی از 12 شهریور ماه از ساعت 17 در تئاتر باران به نشانی خیابان انقلاب، ابتدای فلسطین جنوبی،پلاک1/ 292 اجرامی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید