مونسان: توریست های اروپایی در حال بازگشت به ایران هستند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ۹:۴۹
    کد خبر :405799

علی اصغرمونسان درباره تأثیر تحریم های ۱۳ آبان بر درآمدهای ارزی حوزه گردشگری گفت: خوشبختانه آمارهای شش ماهه نخست سال در بخش گردشگری نشان می دهد که این حوزه تحریم پذیر نیست. خیلی امیدواریم که بعد از ۱۳ آبان نیز دچار مشکل جدی نشویم و همین روند ادامه پیدا کند.
وی افزود: خوشبختانه در شش ماه نخست سال اگر در بخش اروپایی کاهش گردشگر داشتیم در بخش منطقه ای جبران شد. بخش منطقه ای ما جزء تروریست پرقیمت است چون عموما توریست درمانی هستند و ترکیبی عمل می کنند یعنی برای درمان به ایران می آیند اما بعد به تفریح و گردشگری می پردازند بنابراین به خوبی آمار کاهش گردشگر اروپایی جبران شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آمارهای گردشگری در دو هفته آخر شهریور اظهار کرد: سیگنال ها از آمار توریسم اروپایی نشان می دهد که وضعیت در این بخش در حال بازگشت به حالت قبل است. در فضایی که ایجاد شد و در بازار تفاوت نرخ ارز را شاهد بودیم، شاید از این اتفاق احساس ناامنی به اروپایی ها دست داد حال آنکه بحث موضوع امنیت از موضوعات اقتصادی جدا است.

وی با بیان اینکه اروپایی ها متوجه شدند امنیت کشور سر جایش است، افزود: پیش بینی می کنیم به مرور آمار گردشگر اروپایی به حالت نرمال بر می گردد که از هفته پایان شهریور سینگال هایش شروع شده است.

مونسان درباره تمهیدات تبدل دلار و یورو به ریال برای گردشگران گفت: الان مشکلی وجود ندارد. اوایل نوسانات نرخ ارز، دولت صرافی ها را از خرید و فروش ارز منع کرد، آن زمان گردشگران برای تبدیل ارز با مشکلاتی مواجه بودند و نمی توانستند کجا باید ارز خود را به ریال تبدیل کنند. این مسئله موجب شده بود که راننده تاکسی هم ارز را تبدیل به ریال می کرد اما الان چنین مشکلی دیگر وجود ندارد و گردشگران خارجی در صرافی ها این کار انجام می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید