مهم ترین لوازم مراقبت از کودک و نوجوان ( نکاتی مهم برای خانواده ها)

    کد خبر :910135

سالانه حدود 2.5 میلیون کودک در اثر خطرات موجود در خانه مجروح یا کشته می‌شوند. خبر خوب این است که امروزه می‌توان با استفاده از لوازم مراقبت از کودک و نوجوان از بسیاری حوادث در خانه جلوگیری کرد. هر وسیله ایمنی که خریداری می‌کنید، باید به اندازه کافی محکم باشد تا از آسیب رسیدن به فرزندتان جلوگیری کند. در عین حال استفاده از آن برای شما هم آسان باشد. امروز می‌خواهیم به معرفی مهم‌ترین لوازم مراقبت از کودک و نوجوان بپردازیم. همراه ما باشید.

گیت ایمنی مهم‌ترین لوازم مراقبت از کودک و نوجوان

گیت‌های ایمنی یکی از مهم‌ترین لوازم مراقبت از کودک و نوجوان هستند. خرید نرده محافظ کودک به شما کمک می‌کند تا از سقوط کودک از پله‌ها و ورود او به مناطق خطرناک جلوگیری کنید. گیت‌های ایمنی که مطابق با استانداردهای حال حاضر ساخته‌شده‌اند، برای انتخاب گزینه مناسبی هستند. درب‌های ایمنی قدیمی را که دارای شکل V هستند و فاصله میان میله‌ها در آن زیاد است را تعویض کنید؛ زیرا سبب گیرکردن سر و گردن کودک می‌شوند.

قفل کابینت و یخچال برای عدم دسترسی به ابزار خطرناک

یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین لوازم محافظت از کودک، قفل کابینت و کشوهایی است که حاوی مواد خطرناک برای کودک هستند. شما می‌توانید از قفل ایمنی برای کابینت‌ها و کشوها در آشپزخانه، حمام و سایر قسمت‌های درب‌دار خانه استفاده کنید تا از مسمومیت‌ها و سایر آسیب‌ها جلوگیری کنید. قفل کابینت کودک  می‌تواند از دسترسی او  به داروها و پاک‌کننده‌های خانگی و همچنین چاقو و سایر اشیاء تیز جلوگیری کند.

دستگاه هشداردهنده برای زمان آتش‌سوزی یا نشت گاز

هشداردهنده‌های دود یکی از ضروری‌ترین لوازم مراقبت از کودک و نوجوان به شمار می‌آیند و این ابزار برای محافظت در برابر مرگ‌ومیر و جراحات آتش‌سوزی مناسب هستند. شما باید ابزارهای هشداردهنده دود را یک‌بار در ماه بررسی کنید تا از عملکرد صحیح آن‌ها مطمئن شوید. حداقل سالی یک‌بار باتری‌های این دستگاه را عوض کنید یا از باتری‌های 10 ساله برای آلارم استفاده کنید.

محافظ پنجره برای محافظت از جان کودک

ممکن است کودک نوپای شما از روی کنجکاوی به تمام نقاط خانه سرک بکشد. حتی می‌تواند به سمت پنجره‌ای که رو به ارتفاع باز می‌شود، برود. در این مواقع نصب حفاظ پنجره به محافظت از جان کودک شما کمک می‌کند. با این حساب یکی از لوازم نگهداری کودک از خطرات احتمالی حفاظ پنجره است.

ضربه‌گیر روی مبل یکی از لوازم نگهداری کودک

از ضربه‌گیرهای گوشه‌ای برای کمک به جلوگیری از صدمات ناشی از برخورد کودک به لبه‌های تیز مبلمان یا شومینه استفاده کنید. حتماً به دنبال ضربه‌گیرهایی باشید که روی مبلمان یا لبه‌های اجاق‌گاز به صورت محکم فیکس می‌شوند.

محافظ پریز یکی از ابزار مراقبت از کودک و نوجوان

کودک در هنگام بازی کردن ممکن است ابزاری تیز را وارد محفظه پریز کند. در این میان استفاده از محافظ پریز می‌تواند به محافظت از کودکان در برابر شوک الکتریکی و برق‌گرفتگی احتمالی کمک کند. مطمئن شوید که محافظ‌ها در جای خود ثابت هستند و کودک نمی‌تواند به آسانی آن‌ها را از روی پریز بردارد.

استفاده از نگهدارنده درب برای محافظت از انگشتان کودک

ازآنجایی‌که کودک در ابتدای سال‌های زندگی خود در باز کردن درب ناتوان است و این کار را با قرار دادن انگشتانش در لبه درب‌ها انجام می‌دهد، انجام این کار ممکن است سبب گیرکردن انگشتان کودک در لای درب شود. برای کمک به جلوگیری از صدمات انگشتان و دست‌ها از ابزار نگهدارنده درب استفاده کنید؛ این پایه روی درها و لولاهای درها قرار می‌گیرد و می‌تواند از گیرکردن یا له شدن انگشتان و دست‌های کوچک فرزندتان در درها جلوگیری کند.

دوربین مراقبت از کودک

دوربین مداربسته و بی‌سیم یکی از مهم‌ترین لوازم مراقبت از کودک و نوجوان است، به‌خصوص زمانی که در خانه‌تان دارای استخر یا سایر مکان‌های خطرناک برای فرزندتان هستید. کنترل از راه دور از طریق گوشی هوشمند به شما کمک می‌کند تا خیالتان از بابت سلامت و ایمنی کودک راحت شود.

لوازم ایمنی اسکیت برای مراقبت از کودک و نوجوان

ابزار ایمنی اسکیت یکی دیگر از لوازم مراقبت از کودک و نوجوان به شمار می‌آید. این لوازم شامل کلاه ایمنی، زانوبند، مچ‌بند و آرنج‌بند است. استفاده از آن‌ها ضروری است و از جان کودک در برابر خطرات احتمالی محافظت می‌کند.

سؤالات متداول

1) برای جلوگیری از مسمومیت کودک توسط اسیدها و محلول‌های ضدعفونی‌کننده چه کنیم؟

بهتر است مکان خاصی را برای نگهداری از مواد خطرناک در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید درب کشو یا کابینت حاوی این مواد را با استفاده از ابزار قفل کودک، ایمن کنید.

2) چه ابزار محافظت از کودک دیگری را می‌شناسید؟

با توجه به ناتوانی کودک در محافظت از خود،‌ ابزارهای زیادی برای مراقبت از آن وجود دارد. این ابزارها مانند زانوبند نوزادی، محافظ سر کودک، پستانک (جلوگیری از خفگی در هنگام خواب) و … هستند.

3) بهترین راه‌کار برای دور کردن کودک از مکان یا ابزار خطرناک چیست؟

ابتدا محیط خانه را از ابزارهای غیرضروری خالی کنید، سپس از مهم‌ترین حفاظ‌ها ازجمله  حفاظ پریز، نرده‌های ایمنی، حفاظ پنجره و … برای محافظت از فرزندتان استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

برای کمک به جلوگیری از مسمومیت‌ها و سایر صدمات، استفاده لوازم مراقبت از کودک و نوجوان بسیار مهم است. در کنار استفاده از این لوازم بهتر است کارهای ایمن دیگری مانند نگهداری چاقوها و سایر اشیاء تیز دور از دسترس کودکان را انجام دهید. حتی محصولاتی که دارای بسته‌بندی محکم در برابر کودک هستند هم باید دور از دسترس آن‌ها نگهداری شوند.

شما چه لوازم مراقبت از کودک و نوجوان را می‌شناسید که در نگهداری کودک به شکل صحیح به شما کمک می‌کند. نظرات خود را می‌توانید در بخش دیدگاه مطرح کنید.

ebaynini.com

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید