مهاجر ایرانی، رئیس پارلمان نروژ شد

    کد خبر :865058
مهاجر ایرانی، رئیس پارلمان نروژ شد

مسعود قره‌خانی متولد 61 در تهران است.

یک مهاجر ایرانی به نام مسعود قره خانی به عنوان رئیس پارلمان نروژ انتخاب شد.او 39 ساله است و زمانی که 5 سال داشت به نروژ مهاجرت کرد.

یورونیوز نوشت: مسعود قره‌خانی، سیاستمدار ایرانی‌تبار حزب کارگر نروژ، توانست به‌عنوان رئیس جدید پارلمان این کشور انتخاب شود.

در نروژ، رئیس پارلمان بعد از پادشاه، دومین مقام قدرتمند کشور است.

قره‌خانی ۳۹ ساله، متولد تهران است و در سال ۱۹۸۷ (۱۳۶۶)‌ زمانی که تنها پنج سال داشت با پدر و مادرش به نروژ مهاجرت کرد و در رشته رادیوگرافی فارغ التحصیل شد.

او پس از اینکه به ریاست پارلمان نروژ رسید، در حساب کاربری خود در فیس بوک با انتشار عکسی از پدر و مادرش، نوشت: «ممنون از اعتماد شما. امروز من به‌عنوان رئیس استورتینگ (پارلمان نروژ) در کشور زیبای خودم نروژ انتخاب شدم.»

وی سپس به دورانی که با پدر و مادرش در سال ۱۹۸۷ (۱۳۶۶) به نروژ مهاجرت کردند اشاره کرد و گفت: «به پدر و مادرم افتخار می‌کنم.»

وی تاکید کرد که دموکراسی نروژ و دولت رفاه این کشور منحصر به فرد است. آقای قره‌خانی از سال ۲۰۱۷ عضو پارلمان نروژ معروف به استورتینگ است.

نامزدی یک ایرانی‌تبار دهه شصتی برای ریاست پارلمان نروژ: با یک دلار پول در جیب مهاجرت کردیم.

پس از نامزدی و انتخاب مسعود قره‌خانی به‌عنوان رئیس پارلمان نروژ برخی از حملات نژادپرستانه علیه وی در شبکه‌های اجتماعی انجام شد. به‌طوریکه فردی در فیس‌بوک نوشت: «آن‌ها مخفیانه به همه‌جا وارد می‌شوند. بس است. آن‌ها به زودی کل کشور را در اختیار خواهند گرفت.»

فرد دیگری نوشت که او برای چنین موقعیتی حداقل باید در نروژ به‌دنیا می‌آمد. دیگری نیز گفت: «رئیس استورتینگ نروژ از ایران. سوال من این است که چرا؟» با این حال قره‌خانی معتقد است که اکثریت اینگونه فکر نمی‌کنند: «من فوق‌العاده خوشحالم که نروژ کشور من است. نروژ فرصت‌های فوق‌العاده‌ای به من داده است. به همین دلیل است که من بخشی استورتینگ و دموکراسی هستم.»

عصرایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید