منفعت طلبی استانی شدن انتخابات برای نمایندگان مجلس دهم کذب محض است

  • سیاسی
  • شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸
    کد خبر :540175

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور منفعت طلبی استانی شدن انتخابات برای نمایندگان مجلس دهم را کذب محض دانست.

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در گفتگو با دانشجو در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند مجلسی ها قانون استانی شدن انتخابات را به نفع نمایندگان فعلی مجلس نوشته اند اظهار داشت: بنده این نظریه را کاملا رد می کنم و اساسا این نظریه درست نیست.
وی با بیان اینکه کمیسیون شوراها با کارگروه هایش 25، 26 در خصوص استانی شدن انتخابات جلسه تشکیل دادند، افزود: بنابراین هیچ ارتباطی به این ندارد مواردی تصویب کرده باشیم که به نفع نمایندگان فعلی باشد یا خیر، ما مجبوریم طرح مان را بر مبنای نظام‌مندی قانون انتخابات با پوشش دادن لایه های جامع انتخابات بنویسیم.
کولیوند تصریح کرد: به نظرم قانون استانی شدن انتخابات قانونی خوبی است و پیش بینی های خوبی در آن صورت گرفته است. بحث استانی شدن تحول جدیدی است، موضوع شفافیت مالی یکی از موارد خوبی است که پس از 40 سال در این قانون آمده است، موضوع تبلیغات، بحث رسیدگی به جرایم، شرایط انتخاب شدگان و انتخاب کنندگان بهتر و غنی تر شده و از این جهت می توان گفت قانون خوب و منطقی است.
رئیس کمیسیون شوراها در پایان در خصوص اینکه آیا این قانون به این دور از انتخابات مجلس می رسد یا خیر گفت: با توجه به اصلاحاتی که ما انجام می دهیم و به شورا ارجاع داده می شود و سپس وارد روزشمار می شویم فکر می کنم قانون به این دور از انتخابات نرسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید