منع فروش گوشی زیر 150 دلار توسط شیائومی و دیگر چینی ها در هند

    کد خبر :930866
شیائومی

به گزارش بلومبرگ، هند تصمیم گرفته است تا تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند را از فروش دستگاه‌های زیر 150 دلار منع کند. این امر به محبوبیت تلفن‌های هوشمند داخلی در هند کمک کند.

بازتاب-اقدامات مقامات هندی با هدف بیرون راندن غول‌های چینی از بخش تلفن‌های ارزان قیمت در میان ترس فزاینده مبنی بر اینکه برندهایی مانند Realme و Transsion تولید کنندگان هندی را تحت فشار قرار دهند، انجام می‌شود. این اطلاعات به یکباره توسط چندین منبع آشنا با این موضوع تایید شد.

داده‌های متقابل نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم ژوئن 2022، تلفن‌های هوشمند زیر 150 دلار یک سوم فروش در هند را به خود اختصاص داده‌اند که 80 درصد آن از گوشی‌های هوشمند  چینی بوده است. اخیراً، هند اقدامات اجرایی متعددی را علیه شرکت‌های چینی از جمله شیائومی، ویوو، اوپو و برخی دیگر انجام داده است. در 29 جولای، هند نیز نسخه هندی PUBG Mobile به نام Battlegrounds Mobile India را دوباره فراخواند.

در گزارش بلومبرگ آمده است که این اقدام نباید اپل یا سامسونگ را که گوشی‌های هوشمند گران‌تری می‌فروشند، تحت تأثیر قرار دهد. نمایندگان Xiaomi، Realme و Transsion به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. سخنگوی وزارت اطلاعات و فناوری هند نیز به سوالات بلومبرگ پاسخی نداد. باید دید که این حرکت چه تاثیری روی شرکت‌های مطرح چینی خواهد گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید