ملات نانوذرات برای جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان تولید شد

    کد خبر :618312

متخصصان ایرانی موفق شده اند با استفاده از این فناوری برای اولین بار یک ملات نانو ذره تولید کنند که از کثیف شدن نمای ساختمان جلوگیری می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ابولقاسم دولتی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما در واحد تحقیق و توسعه این شرکت یک نوع مصالح با خاصیت سوپر هیدرو فوب ( فوق آب گریز ) تولید کرده ایم که خواص بسیار زیادی دارد که از جمله می توان از این ماده در تولید یک نوع سنگ نمای مصنوعی در رنگ ها و شکل های مختلف استفاده کرد که حالت آب گریز دارد و به همین خاطر تقریباً هیچ وقت کثیف نمی شود و نیازی به تمیز کردن ندارد .

دولتی افزود:این ماده به صورت روکش با قطر ۲ تا ۳ میلیمتر روی انواع سنگ مصنوعی به کار می رود و آن را به یک سنگ نمای به صرفه و زیبا تبدیل می کند که در رنگ ها و فرم های متنوعی قابلیت عرضه را دارد. مشابه وارداتی که در بازار ایران وجود دارد ، به اصطلاح رزینی است و آب گریز نیست، با این همه با قیمت هر کیلو ۸ تا ۱۵ دلار به مشتری ایرانی عرضه می شود ، این در حالی است که محصول نهایی ما با قیمتی کمتر از۵.۱ دلار به دست مصرف کننده نهایی می رسد .

وی گفت: در واقع سنگ نمای طبیعی یک مصالح ساختمانی گران قیمت محسوب می شود که خاصیت عایق نیز ندارد و مثلاً ممکن است در تابستان ساختمان را بیش از حد گرم کند، در حالی که سنگ مصنوعی تولید شده با استفاده از این نانو فناوری علاوه بر اینکه تقریباً هرگز کثیف نمی شود، بسیار ارزان تر است و خاصیت عایق نیز دارد. این موضوع علاوه بر این مسئله است که این سنگ نما در صدها طرح و نقش زیبا و مختلف تولید می شود که می تواند برای هر سلیقه ای یک پاسخ نیز داشته باشد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد : ملات ضد آب تولید شده با استفاده از نانو ذرات به غیر از سنگ نمای ساختمان کاربردهای بسیار دیگری دارد ، برای نمونه برخی تجهیزات و وسایل در مناطق شرجی را می توان با استفاده از آن روکش کرد تا هیچ وقت زنگ نزند، از جمله می توان به تیرهای چراغ برق یا برخی مخازن بزرگ صنعتی اشاره کرد که با استفاده از این ملات ضد آب نانو پایه روکش می شوند و دیگر در اثر عوامل طبیعی مانند رطوبت هوا زنگ نمی زنند.

وی گفت: به دلیل کیفیت بالای محصول ایرانی و تفاوت قیمت بسیار فاحش آن با نمونه های خارجی، به زودی با قدرت بسیار در بازارهای صادراتی ظاهر خواهیم شد. البته این یک محصول بسیار جدید است و نیاز به معرفی بیشتر به بازار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید