مقایسه عملکرد تبریزی و کی‌روش با مربیگری قلعه نویی و شفر

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ۸:۰۰
    کد خبر :405872

دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان را به نوعی می‌شد تقابل تبریزی و کی‌روش، مهاجمان دو تیم هم دانست؛ بازیکنانی که فصل گذشته زوج خط حمله ذوب آهن را تشکیل می‌دادند.

استقلال و سپاهان در حالی از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر رو در روی هم قرار گرفتند که تیم میهمان این دیدار را با تک گل مهاجم برزیلی اش برد تا با دست پر تهران را به سوی اصفهان ترک کند.

هر دو تیم نسبت به فصل گذشته خود تغییرات نسبتا زیادی داشته‌اند. اما نقطه اشتراک دو تیم در تغییرات، به حضور مرتضی تبریزی و کی روش استنلی در خط حمله آنها بر می گشت؛ دو بازیکنی که سال گذشته در ذوب آهن همبازی بودند و خط حمله ذوب آهن را تشکیل می دادند. سال گذشته ذوب آهن با امیر قلعه نویی توانست به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر برسد.

در فصل گذشته ذوب آهن در حالی بعد از پرسپولیس در جایگاه دوم لیگ قرار گرفت که خط حمله این تیم با ۴۶ گل زده بعد از پرسپولیس، صاحب دومین خط حمله خطرناک لیگ برتر شد و در این خط حمله خطرناک، تبریزی و کی روش نقشی غیر قابل انکار داشتند.

مرتضی تبریزی که سالهای نسبتا زیادی در ذوب آهن بازی کرده بود فصل گذشته ۱۳ بار برای این تیم گلزنی کرد تا بعد از علی علیپور، دومین گلزن برتر فصل باشد. کی روش استنلی که نخستین فصل حضورش در فوتبال ایران را تجربه می کرد نیز توانست برای ذوب آهن ۹ گل بزند که این هم آماری بسیار خوب برای این مهاجم فیزیکی در نخستین سال حضورش در فوتبال ایران بود. تبریزی و کی روش روی هم با ۲۲ گل زده نزدیک به نیمی از گلهای تیمشان را به ثمر رساندند.

پس از پایان فصل گذشته، کی روش استنلی با نظر امیر قلعه نویی به تیم سپاهان پیوست و مرتضی تبریزی نیز بعد از هفته دوم رقابتهای لیگ برتر با نظر شفر جذب تیم استقلال شد و از هفته سوم و دیدار مقابل تراکتورسازی با پیراهن آبی پوشان در لیگ به میدان رفت. تبریزی در همان نخستین حضورش با پیراهن استقلال موفق شد دروازه تراکتورسازی را باز کند تا نوید درخشش در این تیم را بدهد.

اما این اولین و آخرین گل تبریزی برای استقلال در لیگ برتر بود. او بعد از آن ۷ بار دیگر برای آبی پوشان در لیگ برتر بازی کرد و موفق به گلزنی نشد. این در حالی است که زوج فصل قبل او در تیم جدیدش بهتر و بیشتر از فصل پیش گل می زند.

کی روش استنلی دومین فصل حضورش در تیم قلعه نویی را تجربه می کند و در حالی که لیگ برتر به یک سوم راه خود رسیده، توانسته ۷ بار برای تیمش گلزنی کند و این نشان می دهد که این مهاجم برزیلی نه تنها قطعا نسبت به فصل گذشته اش عملکرد بهتری خواهد داشت، بلکه از شانس قابل ملاحظه ای برای آقای گلی لیگ برتر برخورد است.

کی روش استنلی در حالی موتور گلزنی اش نسبت به فصل گذشته گرم تر شده که همچنان در تیمی بازی می کند که مربی اش تمایلات تهاجمی دارد. امیر قلعه نویی و سپاهان نه تنها در رده دوم جدول قرار دارند، بلکه عنوان بهترین خط حمله لیگ را نیز از آن خود کرده اند.

اما تغییر مربی برای تبریزی حداقل تا امروز خوشایند نبوده و تبریزی تحت هدایت شفر به ازای ۷ بازی در لیگ برتر تنها یک بار گلزنی کرده است. با این توضیح که عملکرد خط حمله استقلال هم چنگی به دل نمی زند و آنها کمتر از نیمی از گلهای سپاهان در این فصل گل زده اند.

کی روش استنلی دومین گلزن برتر این فصل در ۵ بازی نخست سپاهان مقابل نفت آبادان، سپیدرود، پیکان، ذوب آهن و تراکتورسازی موفق به گلزنی نشد. پای این بازیکن از هفته ششم به گل باز شد و توانست در ۵ بازی متوالی مقابل پارس جنوبی جم، فولاد، نفت مسجد سلیمان، نساجی و استقلال گلزنی کند.

به گزارش مهر، مرتضی تبریزی در لیگ برتر ۷ بار به میدان رفته و جمع دقایق حضور وی در این ۷ بازی ۵۹۰ دقیقه می باشد که این بدان معناست که معدل گلزنی تبریزی برای استقلال در لیگ برتر هر ۵۹۰ دقیقه یک گل است.

کی روش استنلی برای سپاهان ۱۰ بار به میدان رفته که مجموع دقایق حضور وی در این ۱۰ بازی ۸۸۰ دقیقه می باشد. کی روش به ازای هر ۱۲۵ دقیقه بازی برای سپاهان یک گل به ثمر رسانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید