رقم قرارداد جواد نکونام با استقلال

  • ورزشی
  • یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰
    کد خبر :1029748
قرارداد جواد نکونام استقلال

سرمربی استقلال با کاهش مبلغ قراردادش برای دومین مرتبه طی چند ماه اخیر به استقلال کمک کرد و در کنار مدیران قرار گرفت.

وقتی جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد، بحث مبلغ قرارداد او فوق‌العاده برای هواداران مهم بود و اتفاقا در این رابطه بحث‌های زیادی هم مطرح شد. البته نکونام با حرکاتی که طی دو ماه اخیر انجام داد و مبالغی که از قرارداد خودش کم کرد تا مشکلات مالی باشگاه کاهش یافته و بحث سقف بودجه نیز رعایت شود، نشان داد در مورد استقلال نگاه مادی ندارد و حداقل در فصل اول اولویتش روی نتیجه‌گیری تیم استوار شده است، اما به هر حال نباید این قاعده را هم فراموش کنیم که در فوتبال حرفه‌ای بحث دستمزد مهم است و یک مربی هر چقدر هم که به باشگاهش علاقه داشته باشد، نباید و نمی‌تواند بابت کسب درآمد بی‌تفاوت باقی بماند. اتفاقا برخی از مربیان بر این باورند که اگر رقم قرارداد سرمربی کم باشد کادر مدیریتی او را در مواقع حساس چندان جدی نمی‌گیرند و همین مسئله می‌تواند دردسر درست کند. در رابطه با بحث قرارداد نکونام اطلاعات جالبی به دست ما رسید که بد ندیدیم شما را هم در جریان بگذاریم.

استارت ۲۴ میلیاردی

جواد نکونام با استقلال قرارداد ۳ ساله منعقد کرده است که البته طبق قاعده پس از پایان هر فصل با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود، اما اگر باشگاه استقلال قبل از پایان این سه سال بخواهد او را کنار بگذارد یا این‌که خود جواد پیشنهاد بهتری داشته باشد و عزم رفتن کند، آن‌گاه هیچ چاره‌ای برای طرفین وجود ندارد جز این‌که با یکدیگر توافق کنند در غیر این صورت یا ماجرا‌هایی مانند استراماچونی پیش خواهد آمد یا این‌که داستان فرهاد مجیدی تکرار می‌شود و باشگاه باید با صراحت اعلام کند که بابت زمان باقیمانده قرارداد سرمربی‌اش از او شکایتی ندارد.

پی‌گیری‌های خبرورزشی نشان داد نکونام با توجه به تخفیف‌هایی که در دو ماه گذشته به باشگاه استقلال داده است، در این فصل حداکثر می‌تواند ۲۴ میلیارد تومان از استقلال دریافتی داشته باشد که البته پرداخت مالیات آن هم بر عهده خودش است. این نکته را هم فراموش نکنیم که شاید در قرارداد سرمربی استقلال بابت کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر یا جام حذفی آپشن‌هایی وجود داشته باشد.

قرارداد سال‌های دوم و سوم

کاملا طبیعی است که شرایط مالی قرارداد جواد نکونام برای سال‌های دوم و سوم تغییر پیدا کرده و افزایش خواهد داشت. این‌طور که خبردار شدیم سرمربی کنونی استقلال بابت سال دوم قراردادش با استقلال بر سر رقم ۳۲میلیارد تومان به توافق رسیده و بابت سال سوم نیز طرفین روی عدد ۴۰میلیارد تومان توافق کرده‌اند. البته همان‌طور که گفتیم اگر در قرارداد بحث آپشن مطرح باشد، مسئله دیگری تلقی می‌شود.

مرد ۹۶میلیاردی

با احتساب ارقام موجود در قرارداد نکونام می‌توان گفت سرمربی کنونی استقلال بابت ۳ سال از این باشگاه ۹۶میلیارد تومان دریافتی خواهد داشت. البته باید مبلغ مالیات را از آن کم کرد و اگر نکونام تا پایان قراردادش در استقلال بماند و دقیقا مانند این فصل رفتار کند، قطعا بخش دیگری از قراردادش را هم می‌بخشد تا به مشکلات مالی استقلال کمک کند، چون با توجه به برآیندی که می‌بینیم، دغدغه‌های مادی این باشگاه و همچنین پرسپولیس حداقل تا سه سال آینده مرتفع نخواهد شد و نکونام هم از جمله مربیانی نیست که ساکت بنشیند و برهم‌ریختن تیمش را تماشا کند.

خبرورزشی 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید