مقاومت فورد در برابر کرونا

    کد خبر :737472

شرکت خودروسازی فورد موتور در حالی از پیش‌بینی خود برای ثبت زیان سالانه خبر داده است که تصریح کرد بااین‌حال حتی اگر افت تقاضا برای محصولاتش به دلیل شرایط ناشی از کرونا، بیش ‌از پیش ادامه یابد، نقدینگی لازم را برای ادامه سال ۲۰۲۰ در اختیار دارد.

دومین خودروساز بزرگ ایالات‌متحده همچنین گفت به دلیل سرمایه‌گذاری گروه خودروسازی فولکس‌واگن، توانسته است در عملکرد فصلی خود به سود برسد.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از رویترز، سرمایه‌گذاری غول خودروسازی آلمان در واحد توسعه خودران‌های فورد انجام شد که به دلیل تعطیلی‌های ناشی از کرونا، زمین‌گیر شده بود. این نتایج برای فورد که بهتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود موجب شد تا در روز معاملاتی بعد، ارزش سهام فورد با رشد ۵/ ۲ درصدی مواجه شود.

جیم هکت، مدیرعامل فورد دراین‌باره گفت: «اجرای اقدامات قدرتمند توسط ما موجب شد بتوانیم به نتایج مالی بهتری از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم، دست‌ یابیم.» ماه گذشته فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری ۶/ ۲ میلیارد دلاری خود در واحد خودران آرگو را نهایی کرد تا ارزش این واحد توسعه و تحقیقاتی اکنون به ۵/ ۷ میلیارد دلار برسد. هر یک از این دو خودروساز ۴۰ درصد از سهام آرگو را در اختیار دارند.

فورد همچنین گفت انتظار دارد تا سود پیش از مالیات آن بین  میلیون دلار تا ۵/ ۱ میلیارد دلار در فصل سوم ۲۰۲۰ باشد و برای فصل پایانی نیز به دلیل به تعویق افتادن سه مدل فورد، این خودروساز با زیان مواجه خواهد شد. در ماه آوریل فورد اعلام کرده که در سه‌ماه دوم سال، زیان این خودروساز به دلیل شرایط ناشی از کرونا، به بیش از پنج میلیارد دلار رسیده است.

تیم استون، افسر ارشد مالی فورد می‌گوید عواملی نظیر تمرکز بر کاهش هزینه‌ها، بازگشایی خلاقانه کارخانه‌های فورد پس از دو ماه تعطیلی، عملکرد قدرتمند بازوی مالی فورد و فضای قیمت‌گذاری مناسب برای محصولات این خودروساز به آن کمک کرده است تا از زیان مالی پیش‌بینی‌‌شده فرار کند.

این شرکت مستقر در میشیگان همچنین تصریح کرد هزینه عملیاتی برای برنامه‌های بازسازی جهانی در سال‌جاری بین 700 میلیون دلار تا 2/ 1 میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به هزینه 2/ 3 میلیارد دلاری سال گذشته کاهش محسوسی دارد. محصول جدید فورد تحت عنوان برونکو هم‌اکنون 150 هزار تقاضا برای خرید را ثبت کرده است. این رقم بیش ‌از حد انتظار فورد بود و مدیران این خودروساز اعلام کردند تلاش می‌کنند تا با توجه به استقبال به‌عمل‌آمده، ظرفیت تولید این محصول را افزایش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید