مقام ارشد پنتاگون در تحقیقات استیضاح ترامپ شهادت می‌دهد

    کد خبر :631547

یک مقام ارشد پنتاگون که مسئول نظارت بر سیاست اوکراین و روسیه است، قرار است در جلسه کمیته مجلس نمایندگان شهادت دهد.

 

لورا کوپر یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که مسئول نظارت بر سیاست واشنگتن در امور روسیه و اوکراین است، قصد دارد امروز چهارشنبه در نشست کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا درباره پرونده تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ شهادت دهد.

 

کوپر معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه اوکراین و اوراسیا است. نمایندگان آمریکایی بر این باورند که کوپر از تلاش های ترامپ برای متوقف کردن کمک های مالی و نظامی به اوکراین با هدف فشار وارد کردن به رئیس جمهور این کشور برای تحقیقات گسترده علیه جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا خبر داشته و باید به عنوان یکی از شهود، شهادت دهد.

 

حضور کوپر در این نشست به صورت داوطلبانه خواهد بود. پنتاگون نیز مانع شهادت دادن کوپر در مجلس نمایندگان نشده است.

 

این در شرایطی است که اظهارات ویلیام تیلور رئیس سفارت آمریکا در کی یف درباره پرونده جنجالی اوکراین موجب تقویت موضع دموکراتهای کنگره شده است.

 

تیلور به نمایندگان آمریکایی اطلاع داده است که به وی گفته شده که 400 میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین مشروط به این است که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تحقیقات گسترده‌ای را درباره جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش و دخالت در انتخابات 2016 میلادی انجام دهد.

 

تیلور افزود: دستور برای متوقف کردن کمک نظامی به اوکراین در ازای انجام تحقیقات درباره بایدن و پسرش، از سوی میک مولوانی رئیس کارکنان کاخ سفید بوده است.

 

حمایت ها از استیضاح ترامپ پس از افشای گفتگوی تلفنی جنجالی وی با رئیس جمهور اوکراین به شدت افزایش یافته است.

 

به گزارش تسنیم ،یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

 

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را آغاز کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید