در یک شرکت دانش بنیان؛

مفصل مصنوعی لگن ساخته شد

    کد خبر :617247

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت مفصل لگن شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هادی جواهری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در این رابطه گفت: این شرکت اولین تولید کننده مفصل زانو در کشور بود و به ضرس قاطع می توان گفت که این مجموعه علمی پژوهشی اولین و تنها تولید کننده مفصل مصنوعی لگن در کشور محسوب می شود که تا پیش از این از تولید کنندگان آمریکایی ، کره ای و چینی خریداری می شد .

جواهری افزود : در حال حاضر ۱۷ تا ۲۰ درصد بازار از مفصل مصنوعی لگن تولید شده توسط مجموعه ما استفاده می کند ، قریب ۳۰۰ تا ۳۵۰ جراح با ما همکاری دارند و بسیاری از بیمارستان های ارتوپدی کشور به صورت مستقیم این محصول را از شرکت خریداری می کنند. وارد کنندگانی که مفصل مصنوعی لگن را وارد می کنند ، معمولاً آن را با نرخ ۵ تا ۷ میلیون تومان به مراکز پزشکی عرضه می کنند ، در حالی که محصول داخلی با نرخ ۳ تا ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به دست بیمار می رسد و این تفاوت قیمت مهم است. هر چند جراحی انجام گرفته برای تعویض این مفصل بسیار ساده تلقی می شود و بیمار می تواند با انجام این جراحی ساده از دردهای مزمن رهایی یابد و کیفیت زندگی اش را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهد ، اما تکنولوژی ساخت این محصول ساده نیست و برای تولید آن نیاز مند فناوری بالای هستیم .

وی بیان کرد : این محصول باید کاملاً شبیه استخوان باشد و پس از آن که در بدن بیمار جا گرفت ، نباید برای حرکت و سیستم ایمنی بدن فرد دریافت کننده مشکلی ایجاد کند ، به همین خاطر تولید آن نیازمند مواد اولیه و ماشین آلات خاص و نسبتاً پیچیده ای است که باید در یک فرایند دقیق علمی به تولید محصول بیانجامد . در حال حاضر نیز با همکاری یک شرکت فرانسوی در حال تولید سیمان ارتوپدی هستیم که در کلیه عمل های مربوط به تعویض کاربرد دارد و تا به حال در کشور تولید نشده است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید