معلم چند شغله نمی‌تواند کار فرهنگی در کلاس انجام دهد

    کد خبر :632787

نماینده مجلس گفت: معلمی که چندشغله است مگر می‌تواند کار فرهنگی در کلاس انجام دهد؟

محمدرضا صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع چالش های فعالیت های فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش از زیرساخت های تعالی همه جانبه و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته برخوردار است.

 

وی افزود: اگر سیستم تعلیم و تربیت که زیرساخت همه امور است وظیفه اصلی خود را که تربیت نیروی انسانی سالم و صحیح است، انجام دهد رشد و پیشرفت همه جانبه محقق خواهد شد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی به وضعیت تعلیم و تربیت امروز نگاهی می اندازیم، در می یابیم که تک بعدی و سرطانی در حوزه آموزش حرکت کرده ایم و مقوله فرهنگ نتوانسته همراه بال آموزش حرکت کند، گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه ساختارهای مختلف داریم به همین موضوع برمی گردد.

 

صباغیان ادامه داد: وقتی بعد فرهنگی مورد غفلت قرار می گیرد آثار و تبعاتی دارد که آسیب های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و… از این جمله است. اگر کار فرهنگی درست انجام شده بود بسیاری از این آسیب ها کاهش یافته بود. با توجه به ضعف موجود در حیطه فرهنگی امروز دچار این بحران ها شده ایم.

 

وی با بیان اینکه چالش های فرهنگی ریشه در وضعیت معیشت و حقوق معلمان و آموزش و پرورش دارد، عنوان کرد: معیشت معلمان نیز ریشه در قانون مدیریت خدمات کشوری دارد که سراسر تبعیض و بی عدالتی است و دستپخت مجلس و دولت است.

 

صباغیان افزود: وزارت نفت، علوم و صنعت و معدن از این قانون مستثنی شده اند. طبیعتا نیروهای انسانی وزارتخانه هایی چون آموزش و پرورش به همین وزارتخانه های مستثنی شده مامور می‌شوند، مثلا تعدادی عضو هیئت علمی دانشگاه می‌شوند. نتیجه آنکه همه کسی دلش برای آموزش و پرورش نمی سوزد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی معلمان 600 هزار تومان حقوق می گیرند، مگر اینها می توانند کار کنند؟ گفت: طبیعی است درختی که به آن آب نمی دهیم، ثمر نمی دهد. این بار و ثمر متعلق به وزارت نفت است. مشکل اصلی مجلس است. مجلس می تواند اعتبار و بودجه را به سمت وزارتخانه ببرد و بعد کار بخواهد. متاسفانه وزرای آموزش و پرورش هم ضعیفند در حالی که باید پرقدرت و مطالبه گر ظاهر شوند. امروز می گویند خط فقر شش میلیون تومان است در حالی که معلم ها دومیلیون و 500 هزار تومان حقوق می گیرند.

 

صباغیان افزود: من این درد را حس می کنم ولی وقتی 130 پزشک در مجلس داریم نگاه مثبت و بهتری روی پزشکان می رود. البته در همین دوره اتفاقات خوبی هم افتاد. به عنوان مثال مجلس مصوب کرد یک درصد از هزینه همه دستگاه‌ها به آموزش و پرورش داده شود و مدارس از پول آب و برق معاف شوند.

 

به گزارش فارس،وی با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید مقتدر و مطالبه گر باشد و به صحن بیاید و وضعیت را تشریح کند و اثرگذار باشد، اظهار کرد:معلمی که چندشغله است مگر میتواند کار فرهنگی در کلاس بکند؟ اتفاقا او فرهنگ را نابود می کند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید به عنوان نماینده مجلس هرکحا می توانیم از حقوق معلمان دفاع کنیم اظهار کرد: وزیر باید در این دوره به صحن بیاید، نطق داشته باشد و جلساتی ترتیب دهد و مجلس را همراه کند تا وضعیت بهتر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید