معروفترین غذاهای تبریز چیست؟

    کد خبر :1037256

شهر تبریز را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران دانست که علاوه بر جاذبه‌های دیدنی متعدد، فرهنگ مردمانش نیز زبان‌زد خاص و عام است. هر گاه که به تبریز سفر می‌کنید، علاوه بر بازدید از جاذبه‌های دیدنی و لذت بردن از محیط شهر، می‌بایست سری به رستوران‌های محبوب نیز بزنید و لذت چشیدن طعم یک کوفته تبریزی اصیل را به خودتان هدیه کنید. در این مقاله چند مورد از بهترین رستوران های تبریز را به همراه غذاهای محلی معرفی خواهیم کرد تا در سفر به تبریز، آن‌ها را از دست ندهید.

با چند مورد از غذاهای محلی تبریز آشنا شوید

شهر تبریز در کنار تمام چیزهایی که پیشتاز بودن خود در آن‌ها را اثبات کرده است، با ارائه فهرستی از غذاهای محلی رنگارنگ، یکه‌تازی در این زمینه را نیز به اثبات رسانده است. بانوان تبریزی با دستپختی بی‌نظیر انواع و اقسام غذاهای سنتی گوناگون را طبخ کرده و عطر و طعمی ناب را به عزیزان خود هدیه می‌کنند.

اگر چه بسیاری از ما تنها نام کوفته تبریزی را به‌عنوان غذای محلی این شهر شنیده‌ایم، اما تعداد غذاهای محلی و سنتی تبریز بیشتر از آن است که در این مجال کوتاه بتوانیم به همه آن‌ها بپردازیم؛ از این رو تنها چند مورد از محبوب‌ترین‌ها را معرفی خواهیم کرد.

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی مطابق آن چه که گفته شد، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین غذای تبریز است که در میان بسیاری از اقوام مختلف، طرفداران بی‌شماری دارد. کوفته تبریزی را به جرئت می‌توان خوش‌طعم‌ترین و خوش‌عطرترین کوفته در میان تمام انواع کوفته‌ها دانست که بوی مطبوع و طعم دلچسب آن شما را به بهشت خواهد برد.

ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده، لپه، سبزیجات معطر در کنار ترکیبات میانی نظیر آلو،‌ زرشک، گردو و … در نهایت این غذای فوق‌العاده را خلق می‌کنند؛ البته پختن کوفته تبریزی فوت و فن خاص خود را دارد و اصیل‌ترین نوع آن را می‌توانید در رستوران های تبریز میل کنید.

خورشت هویج

خورشت هویج از آن دست غذاهای خوش طعم تبریزی است که احتمالاً باب میل همه افراد نیست؛ اما اگر از طرفداران غذاهای شیرین هستید، حتماً خورشت هویج را امتحان کنید. برای پختن این خورشت خوش طعم، در ابتدا هویج‌های خلالی شده را تفت می‌دهند و سپس به آن گوشت یا مرغ اضافه می‌کنند. بسته به سلیقه خود می‌توانید از گوشت قرمز یا سفید استفاده کنید. در ادامه می‌بایست آلوی خورشتی را به مواد بیفزایید و اجازه دهید تا جا بیفتد. افراد بسته به ذائقه خود می‌توانند مقدار آلو را کم یا زیاد کنند تا میزان ترشی خورشت تنظیم شود.

قورما شورباسی

قورما شورباسی از دیگر غذاهای سنتی تبریز است که در منوی رستوران‌های سنتی آن به چشم می‌خورد. این غذای سنتی در حقیقت همان آبگوشت است که در انتهای پخت به آن تره و تخم‌مرغ اضافه می‌شود. این غذا طرفداران زیادی دارد و نحوه طبخ و سرو آن درست شبیه به آبگوشت معمولی است. پیاز و نان سنگک در کنار سبزیجات می‌توانند بهترین ترکیب برای سرو قورما شورباسی باشند.

کباب بناب

هیچ کس نیست که کباب بناب را نشناسد و همواره از آن به‌عنوان یک غذای لذیذ یاد نکند. کباب بناب به شهر بناب آذربایجان نسبت داده می‌شود؛ اما یکی از اصلی‌ترین غذاهای تبریز نیز به حساب می‌آید. این کباب از گوشت گوسفندی چرب تهیه می‌شود و ابعاد آن از کباب کوبیده بزرگ‌تر است. در سفرتان به تبریز حتماً کباب بناب را به‌عنوان یکی از وعده‌های غذایی خود در نظر بگیرید.

بهترین رستوران‌های تبریز برای یک وعده غذای دلچسب

رستوران‌های متعددی در سطح شهر تبریز وجود دارند که بهترین غذاهای محلی و سنتی این شهر را با بالاترین کیفیت طبخ می‌کنند. شما می‌توانید در هر یک از وعده‌های غذایی در یکی از بهترین رستوران های تبریز غذایتان را میل کرده و از طعم بی‌نظیر غذاهای سنتی این خطه لذت ببرید.

رستوران حاج علی

اگر طرفدار کباب ناب ایرانی و به‌خصوص کباب بناب هستید، رستوران حاج علی بهترین انتخاب برای شماست. این رستوران در بازار سنتی تبریز واقع شده و یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های شهر است. در صورت تمایل پس از بازدید از بازار و خرید سوغاتی، تا ساعت ۱۴:۳۰ می‌توانید به رستوران حاج علی رفته و طعم بی‌نظیر کباب را بچشید.

رستوران برکه

رستوران برکه از زیباترین رستوران‌های سنتی در شهر تبریز است که در میانه آن برکه زیبایی وجود دارد. در حقیقت علت نام‌گذاری این رستوران هم وجود همین برکه زیباست. در اطراف رستوران درختچه‌های سرسبزی وجود دارند که فضا را تلطیف می‌کنند. جالب این که رستوران برکه ۲۸۰ نفر گنجایش داشته و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می‌کند؛ بنابراین با هر سلیقه‌ای می‌توانید به این رستوران رفته و از غذاهای آن لذت ببرید.

رستوران گازماخ

واژه گازماخ در زبان ترکی به معنای ته دیگ است. این رستوران یکی از حرفه‌ای‌ترین رستوران‌های تبریز از دید مشتریان است و غذاهای سنتی را با بالاترین کیفیت طبخ می‌کند. در کنار تمام غذاهای این رستوران، ته‌دیگ سرو می‌شود و این یکی از وجوه تمایز رستوران گازماخ با دیگر رستوران‌هاست. انواع غذاهای ایرانی را می‌توانید در محیط دنج و دوست‌داشتنی گازماخ میل کنید.

رستوران و باغ آنا

این رستوران سنتی در منطقه سردرود را می‌توان یکی از زیباترین رستوران‌های تبریز دانست که در فضایی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع واقع شده است. این رستوران انواع غذاهای ایرانی و سنتی را با بالاترین کیفیت از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب ارائه می‌کند. محیط رستوران آنا با گل و گیاه‌های مختلف پر شده و معماری ساختمان آن نیز بی‌نظیر است. حتماً این رستوران فوق‌العاده را در برنامه سفرتان داشته باشید.

رزرو بلیط هواپیما و قطار از وبسایت فلای تودی

سفر به پاک‌ترین شهر ایران قطعاً تجربه‌ای بی‌نظیر را برای‌تان به همراه خواهد داشت. درنگ نکنید و در نزدیک‌ترین تعطیلات،‌‌ مقدمات سفر به شهر تبریز را فراهم نمایید. می‌توانید برای شروع سری به وبسایت فلای تودی بزنید و بلیط هواپیما یا بلیط قطار را از قسمت مربوطه انتخاب کنید؛ سپس با چند کلیک، خرید شما نهایی می‌شود. حتی برای رزرو هتل های تبریز هم می‌توانید از طریق همین وبسایت اقدام کنید. مجموعه فلای تودی در تلاش است تا مجموعه‌ای از بهترین خدمات مسافرتی را به‌صورت یکجا به شما ارائه کند. همین حالا نسبت به آغاز یک ماجراجویی هیجان‌انگیز اقدام کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید