معرفی بهترین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال

    کد خبر :1009264

اخیرا در ایران نیز مانند بسیاری از کشور‌های دیگر افراد زیادی علاقه‌مند به بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند. بر همین اساس تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال نیز روز به روز افزایش پیدا کرده و امکانات معاملاتی را در اختیار افراد قرار داده اند. یکی از موضوعات مهم که هر فرد در هنگام ورود به بازار رمزارزها با آن مواجهه می‌شود، انتخاب صرافی است. ایرانیان نیز با همین مسئله روبرو بوده و انتخاب بهترین صرافی‌ ایرانی ارز دیجیتال در بین این همه صرافی کار چندان ساده‌ای نبوده و نیاز به بررسی و تحقیق جامعی دارد.

افرادی که ساکن ایران هستند بهتر است که برای ورود به بازار کریپتو از طریق صرافی‌های ایرانی اقدام کنند. مهم‌ترین دلیل این امر آن است که سرمایه شما هیچگاه ریسک مسدود شدن حساب را در این صرافی‌ها تجربه نخواهد کرد و از پشتیبانی واریز و برداشت برخوردار بوده و امنیت قابل قبولی دارند. البته صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی برخی معایب را نیز دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب صرافی‌های ایرانی

یکی از راه‌های اساسی برای پیدا کردن بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال، بررسی مزایا و معایب آن‌ها است. بر همین اساس به طور کلی صرافی‌های ایرانی دارای مزایا و معایب زیر هستند.

‌عدم مسدود شدن حساب

یکی از معضلاتی که صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی دارند آن است که به دلیل وجود تحریم‌ها بسیاری از آن‌ها از ارائه خدمات به ایرانیان معذوراند و یا در صورت ارائه خدمات ممکن است در آینده با تغییر سیاست‌های داخلی حساب‌های کاربران ایرانی را بلاک کنند. بنابراین ایرانیان با ثبت نام در صرافی‌های ایرانی دیگر دچار این مشکل نبوده و به راحتی و با آرامش خیال می‌توانند به انجام معامله و یا سرمایه‌گذاری در بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال بپردازند.

پشتیبانی از واریز و برداشت ریالی

یکی دیگر از مزایای صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال، پشتیبانی از ارز فیات ریال است. بنابراین ایرانیان از این طریق می‌توانند به راحتی و با کارت‌های شتاب خود اقدام به خرید و فروش رمز ارزهای مورد نظر خود کنند.

حذف واسطه

در صرافی‌های ایرانی امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون واسطه وجود داشته و کاربران می‌توانند مستقیما رمز ارز مورد نظر خود را به دست بیاورند.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

صرافی‌های ایرانی به صورت ۲۴ساعته در تمامی روزهای هفته در حال ارائه ی خدمات پشتیبانی به کاربران خود بوده و ایرانیان به راحتی و با زبان فارسی می‌توانند با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند.

البته صرافی‌های ایرانی معایبی نیز دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تنوع کم رمزارزها

یکی از بارزترین معایب صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی آن است که از تعداد کمی ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و بنابراین کاربران حق انتخاب کمی داشته و این مسئله می‌تواند بازدهی افراد و قدرت انتخاب آن‌ها را کاهش داده و نتوانند از کل ظرفیت بازار استفاده کنند. بنابراین با جستجو و بررسی بیشتر می‌توان به دنبال بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال باشیم که از تعداد رمز ارز بیشتری پشتیبانی کند.

محدودیت واریز و برداشت

در صرافی‌های ایرانی معمولا محدودیت‌های زیادی برای واریز و برداشت روزانه وجود دارد و افراد از یک سقفی مشخص در طول روز نمی‌توانند بیشتر واریز یا برداشت انجام دهند. البته این سقف در صرافی‌های مختلف متفاوت است.

افزایش کارمزد‌ها

یکی دیگر از معایب صرافی‌های داخلی افزایش کارمزد‌های آن‌ها است که باعث افزایش هزینه‌های معاملاتی شده و گاها انجام معامله در آن به ویژه برای کسانی که اسکلپ می‌کنند مقرون به صرفه نخواهد بود.

سرعت پایین

معمولا سرعت تراکنش در صرافی‌های ایرانی پایین بوده و این می‌تواند بر کیفیت معامله تاثیر داشته و کسل کننده باشد. البته همه‌ی صرافی‌های ایرانی اینطوری نیستند و با کمی جستجو می‌توانیم بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال را به لحاظ سرعت تراکنش‌ها پیدا کنیم.

نمونه‌هایی از بهترین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال

در ایران چندین صرافی ارز دیجیتال وجود دارند که نسبت به سایر صرافی‌های داخلی امکانات بهتری را در اختیار کاربران خود قرار داده و از اعتبار بالا‌تری برخوردار اند. در زیر چند نمونه از این صرافی‌ها را معرفی خواهیم کرد.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

صرافی نوبیتکس یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی بوده که در حال حاضر بیشترین حجم معاملات روزانه را در بین صرافی‌های دیگر برخوردار بوده و از این لحاظ می‌توان آن را بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال دانست. یکی از ویژگی‌های متمایز کننده نوبیتکس وجود بازار آزمایشی برای کاربران است که می‌توانند به وسیله آن استراتژی‌های خود را تست کرده و پس از گرفتن تاییدیه وارد بازار واقعی شوند.

در نوبیتکس ۶۳ رمز ارز قابل مبادله بوده و کارمزد معاملاتی در حدود ۰.۳۵ درصد در نظر گرفته شده که تحت شرایطی مشخص این کارمزد تا ۰.۲ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. سقف واریز در سطح ۳ کاربری در این صرافی طی ۲۴ ساعت ۱۰۰ میلیون تومان و سقف برداشت ۱ میلیارد تومان است.

صرافی ارز دیجیتال اکسیر

صرافی اکسیر تنها صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که در لیست برترین صراتفی‌های ارز دیجیتال دنیا در سایت کوین مارکت کپ قرار گرفته و بنابراین می‌توان اکسیر را به عنوان بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال به لحاظ اعتبار معرفی کرد.

تنها تعداد ۲۳ توکن در این صرافی قابل معامله بوده و کارمزد‌های معاملاتی از ۰.۱ تا ۰.۳۵ درصد متغیر است. امکان مهامله بدون احراز هویت در این صرافی وجود نداشته و کاربران از پشتیبانی ۲۴ساعته به صورت چت آنلاین، ثبت تیکت و از طریق تلفن برخوردارند.

صرافی ارز دیجیتال تترلند

صرافی تترلند از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را بر اساس خرید و فروش تتر آغاز کرد. در ابتدا تنها ارز قابل مبادله موجود در این صرافی تتر بود اما در حال حاضر بیش از ۱۶۰ توکن را در این صرافی می‌توان مبادله کرد. بنابراین شاید بتوان تترلند را به لحاظ تنوع توکن‌ها بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال دانست.

کارمزد معاملاتی دریافتی در این صرافی در حدود ۰.۲۸۵ درصد بوده و امکان معامله بدون احراز هویت در آن وجود ندارد. سرعت مناسب در تسویه حساب با کاربران نیز از دیگر مزایای تترلند محسوب می‌شوند.

صرافی ارز دیجیتال والکس

یکی دیگر از معروف‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی والکس نام دارد. این صرافی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده و در حال حاضر امکان تبادل ۴۸ توکن در آن امکان‌پذیر است. بیش از ۶۰۰ هزار کاربر ایرانی در این صرافی مشغول به فعالیت بوده و از امکانات معاملاتی آن بهره می‌برند. پشتیبانی ۲۴ساعته از طریق چت آنلاین و تماس تلفنی از دیگر مزایای والکس بوده و امکان معامله بدون احراز هویت وجود نخواهد داشت. کارمزد معاملاتی در صرافی ارز دیجیتال والکس بسیار متغیر بوده و بر اساس حجم معاملات ۳۰ روز گذشته محاسبه می‌شود. کمترین میزان کارمزد دریافتی ۰.۱ درصد و بیشترین آن ۰.۳۵ درصد است.

سخن پایانی

در این نوشته با ویژگی ها، مزایا و معایب صرافی‌های ایرانی آشنا شدیم و متوجه شدیم که صرافی‌های ایرانی می‌توانند به لحاظ ‌عدم مسدود شدن حساب ایرانیان بسیار مفید بوده و گزینه‌ی مناسبی برای ایرانیان به شمار می‌آیند. شاید نتوان یک گزینه را به عنوان بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال به تنهایی معرفی کرد زیرا با توجه به نیاز‌های هر فرد ممکن است صرافی انتخاب شده متفاوت باشد. بنابراین با شناخت نیازهای خود برای انجام معامله می‌توانید به دنبال صرافی‌ای باشید که نیاز‌های شما را برطرف کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید