معرفی برنده جایزه تی. اس. الیوت

    کد خبر :1048181
معرفی برنده جایزه تی. اس. الیوت

«جیسون آلن- پایسانت»، شاعر جامائیکایی، برای نگارش «خودنگاره در قامت اتللو»، که در آن به هویت مردانه سیاه‌پوستان و مهاجران پرداخته است، به عنوان برنده امسال جایزه ادبی «تی. اس. الیوت» انتخاب شد.

«گاردین» نوشت،‌ این شاعر طی مراسمی در «مجموعه والاس» واقع در لندن به عنوان برنده جایزه ۲۵۰۰۰ پوندی معرفی شد.

این کتاب دومین مجموعه «آلن-پایسانت» است که توسط انتشارات «Carcanet Press» منتشر شده است و پیش‌تر در ماه اکتبر نیز به عنوان برنده بهترین مجموعه شعر جایزه ادبی «فوروارد» انتخاب شد. این کتاب همچنین اخیرا به عنوان یکی از نامزدهای نهایی جایزه «نویسندگان» معرفی شد که پیش‌تر به نام جایزه «راثبونز فولیو»‌ شناخته می‌شد.

علاوه بر این «خودنگاره در قامت اتللو» به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های شعر سال ۲۰۲۳ به انتخاب «گاردین»‌ نیز معرفی شده است.

«آلن پایسانت»‌ در این مجموعه شعر بین «اتللو» شکسپیر، یک ژنرال «موری» که اغلب در ونیز به عنوان یک فرد خارجی با او برخورد می‌شود و تجربیات سیاه‌پوستان مهاجر امروزی ارتباطی ایجاد می‌کند. اشعار او بین جامائیکا، پراگ، پاریس و آکسفورد و در میان مکان‌های دیگر در حرکت است.

«آلن-پایسانت»‌، مدرس ارشد «نظریه انتقادی و نویسندگی خلاق» در دانشگاه منچستر است. نخستین مجموعه او که «فکر کردن با درختان» نام دارد در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. یک کتاب غیرداستانی از او نیز در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ جایزه «تی‌.اس. الیوت» از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. سال گذشته «آنتونی جوزف»‌ برای نگارش مجموعه شعر «غزل‌هایی برای آلبرت‌» به عنوان برنده جایزه شعر «تی. اس. الیوت» انتخاب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید