مصطفی هاشمی طبا : اگر رییسی رای می آورد تکرار بدتر احمدی نژاد می شد / اگر حرف های قالیباف درست باشد نشان می‌دهد مدیریت اقتصادی خانه‌اش را هم بلد نبوده است

    کد خبر :44508

مصطفی هاشمی طبا گفته است : « من مخلص آقای جنتی هم هستم اما چطور حوزه علمیه ما نتوانسته یک رییس شورای نگهبان مثلا ۶۰ ساله تربیت کند که ایشان با نود سال سن مجبور نباشند این مسئولیت را عهده‌دار باشند. »

به گزارش نامه نیوز گزیده گفت‌وگو با مصطفی هاشمی طبا را در ادامه می‌خوانیم:

– (دریافت پیام و سفارش احتمالی از سوی تیم حسن روحانی؟) نه! اصلا… نه من با کسی هماهنگ کردم و نه کسی سراغ من را گرفت. خودم هم اجتناب می‌کردم اما طبیعتا با آقای روحانی و جهانگیری هم‌راستا بودم.
– (درخواست انصراف در هفته آخر به نفع روحانی؟) اصلا. یک آدم خیلی محترمی با من تماس گرفت که به نفع آقای رییسی کنار بروم. من هم گفتم خودم صالح‌تر از ایشان هستم و قرار هم نیست کنار بروم… خود آقای رییسی اگر زمانی خواست به ایشان می‌گویم. آن فرد نامه انصرافی تهیه کرده بود که من امضا کنم اما قبول نکردم.
– با این اسامی که آقای رییسی دور خودش جمع کرده بود، اگر رای می‌آورد، تکرار بدتر احمدی‌نژاد می‌شد. پس من شاید همه چیز آقای روحانی را نپسندم ولی گفتم به آقای روحانی رای بدهید که دوره قبلی تکرار نشود.
– انتقادم به فصل مشترک‌های آقای روحانی و احمدی‌نژاد است.
– آقای احمدی‌نژاد که ظاهرا حزب‌اللهی هم بود، بدترین نوع لیبرالیسم را در کشور پیاده کرد… ظاهرش لیبرالیسم بود. بدترین شکلی که می‌شد از لیبرالیسم نشان داد همان کاری بود که آقای احمدی‌نژاد کرد… ظاهرسازی‌اش برای رفاه مردم و این که به مردم اطمینان بدهد، همه چیز خوب و آرام است… دوره احمدی‌نژاد یک نمایش بد از لیبرالیسم بود. این که به مردم حس اطمینان و آزادی مصرف بیشتر القا کرد در حالی که لیبرالیسم واقعی در جهت رشد جامعه حرکت می‌کند.

– دولت فعلا آچمز است، چون ساختار اقتصادی ما مشکل دارد. از یک طرف باید مصرف را کم و کنترل کنیم و به جای آن سرمایه‌گذاری‌های بزرگی بکنیم که به نفع جامعه ما باشد. مثلا در دوره جنگ و در دولت مهندس موسوی من رییس ستاد طرح‌های انقلاب بودم. آن زمان ۱۲۰ طرح صنعتی و اقتصادی بزرگ را با صرفه‌جویی ارزی راه انداختیم اما در دولت احمدی‌نژاد با آن امکانات ارزی بسیار بالا این اتفاقات نیفتاد چون او فقط دنبال این بود که خودش را عزیزدردانه مردم بکند.
– نیت همه بد نیست اما به نظر من آقای قالیباف و آقای رییسی با دیدگاه‌هایی که در تبلیغات انتخاباتی‌شان اعلام کردند اگر رای می‌آوردند، کشور از زمان احمدی‌نژاد بدتر می‌شد. من تردید ندارم که آقای رییسی دوست دارد که کشور خوبی داشته باشیم اما روش برخورد او کشور را به جای دیگری می‌رساند. همین که می‌گویند ما یارانه را سه برابر می‌کنیم مخرب است.
– مشاور اقتصادی آقای رییسی آقای فرهاد رهبر است. آقای رهبر خوب می‌فهمد که این مسائل یعنی چی ولی برای این که آقای رییسی رای بیاورد، گفته شما این وعده را بدهید. خیلی‌ها به من گفتند که حرف‌های من درباره قطع یارانه‌ها ضد رای بود. مهم نیست که ضد رای بود، آدم باید کلمه حق را بگوید.
– (حساب بانکی محمدباقر قالیباف) ان‌شاءالله ایشان درست گفته باشند اما من که علنا گفتم باور نمی‌کنم. اصلا اگر درست باشد نشان می‌دهد که ایشان مدیریت اقتصادی خانه‌اش را نداشته است.

– من مخلص آقای جنتی هم هستم اما چطور حوزه علمیه ما نتوانسته یک رییس شورای نگهبان مثلا ۶۰ ساله تربیت کند که ایشان با نود سال سن مجبور نباشند این مسئولیت را عهده‌دار باشند. ۹۰ سالگی سن بازنشستگی است. انگار مدیران ما از جوانان می‌ترسند… یک نقص بزرگ فکری است که احساس می‌کنند جوانان اعتقاد یا قابلیت ندارند.
– (به جوانان) حتما می‌گویم شریعتی بخوانند. رابطه من با شریعتی نزدیک بود و همان زمان هم با دکتر درباره برخی مسائل بحث می‌کردم و ایراد می‌گرفتم. الان هم به برخی فرازهایش ایراد دارم ولی من شاگرد آقای مطهری، علامه جعفری و آیت‌الله طالقانی هم بودم و کسی که به لحاظ دینداری به زندگی من جهت داد شریعتی بود.
– با آقای بازرگان نسبت فامیلی داشتیم و خیلی به ایشان احترام می‌گذاشتم. چند باری هم به خانه ما آمده بود اما مهندس بازرگان با دیدگاه علمی می‌خواست چیزهایی را اسلامی کند که این رویکرد در روح آدم اثر نمی‌گذارد ولی تعلیمات مکتبی اسلامی را دکتر شریعتی به ما آموخت. درد جامعه را دکتر شریعتی فهمیده بود.
– من با مهندس بازرگان خیلی موافق نبودم. آقای بازرگان را همان طور که خودش گفت برای کاری که برای انقلاب لازم بود بکند یک فولکس واگن ضعیف می‌دیدم.
– یادتان نرود که حنیف‌نژاد به شریعتی می‌گفت تو ریویزیونیست هستی و انقلاب را عقب می‌اندازی. بنابراین شریعتی رادیکال به آن معنا نبود. حرف من این است که شریعتی انسان اجتماعی تربیت می‌کرد و روی همین قابلیت شریعتی تاکید می‌کنم. ضمنا همین دوستان نهضت آزادی و نشریه‌شان در زمان جنگ به ما می‌گفتند کمونیست کوپونیست. اصلا متوجه نبودند که جامعه چطور باید اداره شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید