مصرف مواد مخدر توسط ایلان ماسک خبرساز شد

    کد خبر :1046446
مصرف مواد مخدر ایلان ماسک

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی تازه مدعی شده است که چند مدیر تسلا از بابت مصرف مواد مخدر توسط ایلان ماسک اظهار نگرانی کرده‌اند. هیئت مدیره این شرکت ظاهراً اعتقاد دارد که ماسک تحت‌تأثیر مواد مخدر توییت جنجالی خود درباره تأمین سرمایه برای خصوصی‌کردن این شرکت را زده بود.

یکی از مدیران سابق تسلا به وال استریت ژورنال اعلام کرده است که مصرف مواد مخدر و رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی توسط ایلان ماسک باعث شد تا او تصمیم بگیرد که دوباره برای حضور در هیئت مدیره این شرکت اقدام نکند.

«لیندا جانسون رایس» که دو سال در هیئت مدیره تسلا فعالیت کرده بود، می‌گوید بیش از یک‌بار به دیگر اعضای هیئت مدیره درباره نگرانی‌های خود پیرامون مصرف مواد توسط ماسک اطلاع داده بود. او همچنین به‌طور غیررسمی از هیئت مدیره خواسته بود تا درباره مصرف مواد مخدر به‌وسیله ماسک تحقیق کنند اما نگرانی‌هایش نادیده گرفته شدند.

مصرف مواد مخدر توسط ایلان ماسک

گزارش وال استریت ژورنال به‌طور مفصل به تلاش‌های مدیران تسلا برای کنترل مصرف مواد مخدر و رفتارها و اظهارات عجیب ایلان ماسک در ملاءعام پرداخته است. به ادعای منابع آگاه به ماجرا، ظاهراً ماسک از موادی همچون کتامین، ال‌اس‌دی، کوکائین و اکستازی استفاده می‌کرده است.

برخی از مدیران کنونی تسلا ظاهراً برای کنترل رفتارهای ماسک به برادرش «کیمبال» متوسل شده‌اند، اما وال استریت ژورنال می‌گوید آن‌ها مراقب بودند که در بیان نگرانی‌هایشان به استفاده از «مواد مخدر» اشاره نکنند.

این روزنامه می‌گوید برخی از مدیران تسلا معتقدند که ایلان ماسک توییت معروف سال 2018 مبنی بر تأمین سرمایه برای خصوصی‌کردن تسلا با قیمت 420 دلار به ازای هر سهم را تحت‌تأثیر مواد مخدر زده بود. این توییت یک روز بعد موجب افزایش قیمت سهام این شرکت شد، اما در نهایت تحقیقاتی را از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آغاز کرد که به جریمه‌ای 40 میلیون دلاری علیه ماسک منجر گردید.

ایلان ماسک به نویسنده کتاب زندگی‌نامه خود اعلام کرده بود که استفاده از مواد غیرقانونی را نمی‌پسندد، اما او ظاهراً به برخی افراد گفته بود که دوزهای پایینی از کتامین را مصرف می‌کند. او همچنین یک‌بار در پادکست «جو روگن» ماریجوانا مصرف کرده بود که این اقدام بسیار خبرساز شد.

دیجیاتو نوشت: یکی از وکلای ایلان ماسک در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که او به‌طور مرتب در اسپیس ایکس آزمایش مواد می‌دهد و هرگز در این آزمایش‌ها سرافکنده نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید