مصرف قلیان و سیگار عوامل شایع رفلاکس معده

    کد خبر :389811

یک متخصص گوارش با اشاره به عوامل بروز رفلاکس معده، مصرف قلیان، سیگار، قرص های التهابی و عادت های غذایی غلط را از جمله دلایل این عارضه خواند.

همایون واحدی فوق تخصص گوارش در رابطه با بروز رفلاکس معده گفت: به طور کلی عادت های غذایی و سبک زندگی غلط موجب رفلاکس معده یا ترش کردن معده خواهد شد.

واحدی با اشاره به عوامل این بیماری توضیح داد: عواملی از جمله مصرف سیگار و به ویژه قلیان شایع ترین دلایل رفلکس معده هستند.

وی دیگر عوامل این بیماری را برشمرد و عنوان کرد: مصرف مشروبات الکلی، قرص های التهابی مانند ژلوفن و نوافن نیز موجب رفلاکس معده خواهند شد.

این متخصص گوارش چاقی و مصرف غذاهای پرحجم را دیگر دلیل بروز این مشکل خواند و تصریح کرد: عادت های غذایی غلط یعنی مصرف غذا در ساعات نامناسب و آخر شب یا فاصله کم میان مصرف غذا و نوشیدن آب از جمله عوامل رفلاکس معده خواهد بود.

واحدی همچنین مصرف غذاهای بیش از حد چرب، تند و ترش را عامل ملتهب شدن معده و ترش کردن آن دانست.

به گزارش مهر ،وی تاکید کرد: به علاوه افرادی که ناراحتی های معده دارند، باید با رعایت مناسب رژیم غذایی و عدم استفاده از غذاهای تحریک کننده موجب تشدید این بیماری نشوند.

این متخصص گوارش تصحیح سبک زندگی را موجب پیشگیری از بروز این بیماری خواند و اضافه کرد: ورزش کردن، لاغری و رژیم غذایی مناسب از جمله عواملی است که موجب پیشگیری از بروز رفلاکس معده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید