ممنوعیت کامل سیگار برای نسل های آینده در انگلیس

    کد خبر :1025213
ممنوعیت کامل سیگار انگلیس

دولت انگلیس در این طرح قصد دارد نسل های آینده هیچ گاه نتوانند سیگار مصرف کنند.

دولت نیوزیلند سال گذشته اجرای طرحی مشابه پیشنهاد دولت بریتانیا را آغاز کرد. بر همین اساس کلیه اتباع نیوزیلند که پس از سال ۲۰۰۸ متولد شده‌اند هیچگاه در طول زندگی خود قادر به خرید سیگار نخواهند بود.

دولت بریتانیا طرحی را ارائه کرد که براساس آن فروش سیگار برای نسل‌های بعدی به تدریج ممنوع خواهد شد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا هدف از این پیشنهاد را تبدیل کشورش به کشوری «بدون سیگار» عنوان کرده است. طبق این طرح سن قانونی خرید سیگار در بریتانیا به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد. براساس این طرح یک نوجوان ۱۴ ساله بریتانیایی در عمل هیچ‌گاه در طول زندگی خود قادر نخواهد بود تا به طور قانونی سیگار بخرد.

این در حالی است که سن قانونی برای خرید سیگار در بریتانیا هم‌اکنون ۱۸ سال است.

دولت بریتانیا امیدوار است تا با این طرح بتواند مصرف سیگار در میان جوانان را تا سال ۲۰۴۰ میلادی تقریبا به صفر برساند.

از اعتیاد به سیگار به عنوان دلیل مرگ و میر یک نفر از هر چهار فرد مبتلا به بیماری سرطان در بریتانیا یاد می‌شود. از سوی دیگر هزینه مصرف سیگار بریتانیایی‌ها برای بخش بهداشت و درمان این کشور سالانه ۱۷ میلیارد پوند گزارش شده است.

شرکت‌های تولیدکننده سیگار ضمن انتقاد از طرح پیشنهادی دولت محافظه‌کار بریتانیا هشدار داده‌اند که ممنوعیت سیگار زمینه فروش آن در بازار سیاه را فراهم خواهد کرد. آنها همچنین ممنوعیت سیگار را «نقض حقوق بزرگسالان» خوانده‌اند.

بریتانیا در صورت تصویب چنین قانونی یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین در زمینه مصرف سیگار در جهان را خواهد داشت.

دولت نیوزیلند سال گذشته اجرای طرحی مشابه پیشنهاد دولت بریتانیا را آغاز کرد. بر همین اساس کلیه اتباع نیوزیلند که پس از سال ۲۰۰۸ متولد شده‌اند هیچگاه در طول زندگی خود قادر به خرید سیگار نخواهند بود.

تصویب قانون ممنوعیت تدریجی فروش سیگار در بریتانیا، این کشور را به اولین کشور اروپایی تبدیل خواهد کرد که چنین طرحی را به اجرا می‌گذارد.

یورونیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید