مصاحبه جنجالی سفیر فلسطین با تلویزیون بی‌بی‌سی را ببینید

    کد خبر :1026287

زملط در یک برنامه ی گفت‌وگو در بی‌بی‌سی خاطرنشان کرد که در زمان حملات مکرر اسرائیلی‌ها علیه فلسطینیان هرگز از او برای مصاحبه دعوت نشد، اما امروز که حمله ای از سوی فلسطینیان صورت گرفته از او دعوت می شود.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که لوئیس جونز، مجری بی بی سی، دیپلمات فلسطینی را برای محکوم کردن حمله روز شنبه حماس به اسرائیل تحت فشار قرار داد.

جونز گفت: «شما فقط اسرائیل را به خاطر کشتن غیرنظامیان محکوم کردید، اما حماس را به خاطر کشتن غیرنظامیان محکوم نخواهید کرد؟»

زملط در پاسخ گفت: «لوئیس چند بار با مقامات اسرائیلی مصاحبه کردی؟ صدها بار، صدها بار. چند بار اسرائیل جنایات جنگی خود را به صورت زنده در مقابل دوربین های شما محکوم کرده است؟ آیا شما با درخواست از آنها برای محکوم کردن خود شروع می کنید؟ آیا شما؟ نه. من به این سوال پاسخ می دهم: شما هرگز این کار را نمی کنید.»

زملط ادامه داد: «می دانید چرا من از پاسخ دادن به این سوال [در مورد محکوم نکردن حماس] امتناع می کنم؟ زیرا پیش فرض آن را رد می کنم. زیرا در بطن آن ارائه نادرست از کل موضوع است. زیرا این فلسطینی ها هستند که همیشه انتظار می رود خود را محکوم کنند. این رفتار بی بی سی و رسانه های جریان حاکم برجهان برای ۷۵ سال است.

وقتی اسرائیلی‌هایی کشته می‌شوند، من را به اینجا می‌آورید. آیا زمانی که بسیاری از فلسطینی‌ها در کرانه باختری، (بیش از ۲۰۰ نفردر چند ماه گذشته کشته) شدند، مرا به اینجا آوردید؟

این دیپلمات ادامه داد: «آیا وقتی این گونه اسرائیل در بیت المقدس و جاهای دیگر وجود دارد، از من دعوت می‌کنید؟» و افزود: «آنچه اسرائیل در ۴۸ ساعت گذشته دیده است، فلسطینی‌ها هر روز می‌بینند. در ۵۰ – ۷۰ سال گذشته.”

زملط با اشاره به ستم های اسرائیل به فلسطینی‌ها، گفت: «شما وضعیت غزه را می‌دانید. شما آن را توصیف کرده‌اید. این بزرگترین زندان فضای باز جهان است. طی ۱۶ سال گذشته بیش از دو میلیون تن، توسط اسرائیل به گروگان گرفته شده‌اند».

نماینده فلسطین گفت: «لوئیس بنابراین، من این را فقط برای این می گویم که شاید اکنون زمان آن رسیده است که این لفاظی ها و این چارچوب خطرناک را کنار بگذاریم و گاهی اوقات شروع به ارائه حقیقت به مردم کنیم» .

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی گفت:
    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵

    به نظرم نماینده فلسطین از مردم فلسطین خوب دفاع کرد و ماهیت درنده اسراییل را بر ملا کرد. آنچه مسلم است اسراییل دشمن انسانیت است و این دشمنی سیری بر دار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید