بازتاب ایران

نیوزویک: متحدان ایران نحوه مبارزه با اسرائیل را یاد می گیرند/ اورشلیم پُست: اسرائیل ایران را پاسخگوی رفتار حماس می داند/ اسپوتنیک: حماس سنبل نفوذ ایران است/ المانیتور: رئیسی و لاریجانی نامزدهای اصلی انتخابات هستند

    کد خبر :811626

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته نامه نیوزویک، روزنامه اورشلیم، خبرگزاری اسپوتنیک و پایگاه خبری المانیتور تأکید بر موضوعاتی چون متحدان ایران نحوه مبارزه با اسرائیل را یاد می گیرند، اسرائیل ایران را پاسخگوی رفتار حماس می داند، حماس سنبل نفوذ ایران است، رئیسی و لاریجانی نامزدهای اصلی انتخابات هستند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک: متحدان ایران نحوه مبارزه با اسرائیل را یاد می گیرند

جنگ غزه و تحولات اخیر خاورمیانه نشان داد گروه های کوچک و بزرگ مقاومت آموخته اند چطور در مقابل ارتش اسرائیل واکنش نشان دهند.

هفته نامه نیوزویک ضمن پرداختن به این موضوع نوشت: اسرائیل هشدار داد متحدان ایران در حال یادگیری نحوه مبارزه با ارتش اسرائیل در گسترش درگیری ها هستند.

در ادامه مطلب اشاره شده است که مقام نظامی اسرائیل به نیوزیک گفته است همسایگان عرب و گروه های شبه نظامی همسو با ایران در منطقه در حال بررسی جنگ غزه و نحوه مقابله با ارتش اسرائیل هستند.

همچنین افزوده است: اسرائیل در جنگ های خود با گروه های مقاومت در نواز غزه از نیروهای مختلف استفاده می کند و با موشک باران و بمباران سعی در رسیدن به برتری دارد، برخی از این درگیری ها خرابی های زیادی به بار آورده است و توجه بین المللی را جلب کرده است.

غزه

در پایان این هفته نامه اسرائیل را کشوری با تاریخی در جنگ در چند جبهه توصیف کرده است و مدعی است گروه های مقاومت در حال یادگیری نحوه مقابله با قدرت نظامی برتر اسرائیل هستند.

اورشلیم پُست: اسرائیل ایران را پاسخگوی رفتار حماس می داند

افزایش چشم گیر توان دفاعی حماس باعث شده است اسرائیل اعتماد به نفس خود در مقابل با این گروه مقاومت را از دست بدهد و سعی دارد، این گروه را خشن و ایجاد کننده درگیری ها معرفی کند.

روزنامه اورشلیم پُست با واژه های بسیار خشن و منفی درباره حماس نوشت: اسرائیل با حماس درنده روبرو است و ایران باید پاسخگو باشد.

در ادامه می گوید: حماس بسیار خطرناک و تهاجمی شده است و ایران در پشت آنها قرار دارد، حماس بار دیگر عضلات خود را نشان می دهد و ایران از نمایش قدرت خد حمایت می کند.

همچنین مدعی شده است: حماس طی یک حرکت حساب شده زمانی به اسرائیل حمله کرد که دولت اسرائیل در وضعیت خاصی بود.

افزوده است: امروز دستگاه حماس چیزی فراتر از یک گروه مقاومت است بلکه به یک قدرت نظامی تبدیل شده است، که می تواند ارتش های قدرتمند را به چالش بکشد.

اسرائیل

در پایان این روزنامه برای کنترل قدرت منطقه ایران پیشنهاد می کند تحریم های ایران لغو نشود و افزایش یابد، مذاکرات هسته ای خاتمه پیدا کند، فشار دیپلماتیک و اقتصادی مرحله بعد است و در آخر جنگ با ایران توسط یک ائتلاف بین المللی را توصیه می کند.

اسپوتنیک: حماس سنبل نفوذ ایران است

جمهوری خواهان در آمریکا دولت بایدن را به واسطه ادامه مذاکره با ایران در مسئله هسته ای به حمایت نکردن از متحد راهبردی آمریکا متهم می کنند و سعی در فشار به دولت برای تغییر رفتار با ایران دارند.

در همین باره خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: بوش ادعا می کند خشونت های اخیر حماس و اسرائیل نفوذ ایران به سمت تل آویو است.

در این مطلب آمده است: با شدت گرفتن درگیری های اسرائیل و حماس صدها کشته برجای ماند، پیش از این درگیری ها بایدن در تماسی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که دولت وی به شدت از راه حل دو کشور بین اسرائیل و فلسطینیان حمایت می کند.

در ادامه آمده است: بوش رئیس جمهور اسبق ایالات متحده روز چهارشنبه در گفتگو با فاکس نیوز ادعا کرده است که نفوذ ایران به وخامت اوضاع در غزه کمک کرده است و باعث تهدید امنیت ملی اسرائیل است.

بوش

در پایان این خبرگزاری از بوش نقل کرده است که بهرتین روش درباره ایران این است که بفهمیم نفوذ آن ها برای صلح جهانی خطرناک است و آن ها سعی در گسترش این نفوذ دارند.

المانیتور: رئیسی و لاریجانی نامزدهای اصلی انتخابات هستند

انتخابات ریاست جمهوری ایران برای رسانه های دارای جذابیت های خاصی است، با ثبت نام چهره های شناخته شده گمانه زنی درباره سرنوشت انتخابات شروع شده است.

پایگاه خبری المانیتور در همین باره نوشت: رئیسی و لاریجانی کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

در ادامه آمده است: شورای نگهبان ایران نهادی برای تعیین لیست نهایی نامزدها است که آن لیست تعیین می کند نامزدهای نهایی مجاز چه کسانی هستند.

همچنین افزوده است: طبق گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، این شورا دومین جلسه خود را برای بررسی صلاحیت 529 نامزد ثبت نام کرده در انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده است.

انتخابات

در پایان این پایگاه خبری رئیسی، جهانگیری، دهقان، لاریجانی، پزشکیان، ضرغامی، شریعتمداری و همتی را به عنوان نامزدهای نهایی اعلام کرده است ودر این میان مدعی شده است نامزدهای اصلی آقایان رئیسی و لاریجانی هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید