مشکلات لمینت در مقایسه با پارکت | کدام یک گزینه بهتری هستند؟

    کد خبر :954087

کفپوش‌های پارکت از محبوب‌ترین گزینه‌های برای استفاده به عنوان کفپوش هستند و حتی از آن‌ها می‌توان برای پوشش دیوار نیز استفاده کرد. امروزه دو نوع رایج پارکت در ایران وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کفپوش‌های لمینتی و چوبی اشاره کرد. هرکدام از این کفپوش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

مشکلات لمینت در مقایسه با پارکت

کفپوش‌های پارکت از محبوب‌ترین گزینه‌های برای استفاده به عنوان کفپوش هستند و حتی از آن‌ها می‌توان برای پوشش دیوار نیز استفاده کرد. امروزه دو نوع رایج پارکت در ایران وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کفپوش‌های لمینتی و چوبی اشاره کرد. هرکدام از این کفپوش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اما با توجه به قیمت پایین‌تر لمینت، این سوال مطرح می‌شود که مشکلات لمینت در مقایسه با پارکت چیست و چرا باید با کمی هزینه بیشتر پارکت‌های چوبی را انتخاب کرد؟ در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان به این سوال پاسخ می‌دهیم.

پارکت لمینت چه نوع کف‌پوشی است؟

کفپوش‌های لمینتی را می‌توان یکی از جدیدترین مدل‌های کف‌پوش معرفی کرد که شباهت زیادی به پارکت دارد. به همین خاطر، در بسیاری از مواقع به آن‌ها پارکت لمینت نیز گفته می‌شود. لمینت‌ها از مواد پلاستیکی و شیمیایی مختلفی ساخته می‌شوند. اما ماده اصلی تشکیل دهنده آن‌ها چوب است.

پارکت لمینت‌ها معمولا از متریال HDF یا Hard Density Fiberhood ساخته می‌شوند و می‌توانند در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم عمل کنند. به همین خاطر است که امروزه افراد زیادی استفاده از این نوع کفپوش‌ها را نسبت به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

برخلاف پارکت‌های چوبی که بیش از چند صد سال از معرفی آن‌ها می‌گذرد، اکنون در حدود 50 سال است که پارکت‌های لمینتی معرفی شده‌اند. این نوع کفپوش‌ها اولین بار توسط یک شرکت سوئدی رونمایی شدند و بعد از فروش در بازار اروپا، به کشورهای دیگر از جمله کشورهای آمریکایی و آسیایی نیز راه پیدا کردند.

پارکت‌های چوبی چه نوع کف‌پوش و دیوارپوشی هستند؟

در حوالی سال 1600 میلادی که بیشتر کفپوش‌ها از متریال سنگی بودند، پارکت‌های چوبی در کشور فرانسه معرفی شدند که می‌توانند به عنوان عایقی مناسب در برابر گرما عمل کنند. بعد از موفق شدن در این زمینه، طرح‌های مختلفی برای پارکت‌های چوبی معرفی شدند و این نوع کفپوش‌ها به بازار جهانی نیز راه پیدا کردند. این‌گونه بود که پارکت‌های چوبی به جهان معرفی شدند.

در گذشته که امکان تولید مواد پلاستیکی وجود نداشت، پارکت‌های چوبی را از چوب‌های بریده شده و بدون هیچ مواد اضافی خاصی تولید می‌کردند. از جمله متریال استفاده شده در آن زمان می‌توان به چوب بلوط، چوب درخت کاج، چوب زبان گنجشک، چوب بامبو و چوب افرا اشاره کرد.

پارکت‌های چوبی از گذشته تا به امروز تنها با کمک چسب به زمین می‌چسبیدند و بعد از خشک شدن چسب، روی آن‌ها رزین یا لاک جلادهنده زده می‌شد. به همین خاطر است که هر نوع پارکت چوبی را که مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که بسیار شفاف و است و هر نگاهی را به خود جلب می‌کند.

مشکلات لمینت در مقایسه با پارکت

دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند تا بخواهید از پارکت لمینت‌های چوبی در منازل خود استفاده کنید. پارکت‌های لمینتی در عین برخورداری از مزایایی مانند قابلیت نصب آسان، معایبی نیز دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

پارکت‌های لمینتی مقاومت کمی نسبت به آب و رطوبت دارند

افرادی که به دنبال استفاده از کف‌پوش در ویلای نزدیک دریای خود هستند، احتمالا با این موضوع مواجه شده‌اند که پارکت‌های لمینتی در اثر رطوبت هوا باد کرده و از بین رفته‌اند. همچنین ریخته شدن آب روی لمینت نیز می‌توان به آن آسیب جدی وارد کند. در نتیجه، می‌توان گفت یکی از مشکلات لمینت در مقایسه با پارکت، حساسیت بالا به آب و رطوبت است

شرایط نگهداری از پارکت‌های لمینتی به مراتب سخت‌تر است

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمیز کردن کف زمین به شکلی اصولی خیلی برای شما سخت است، توصیه می‌کنیم دور استفاده از پارکت‌های لمینتی را خط بکشید. این پارکت‌ها به دلیل متریال خاصی که دارند، باید تنها با مواد شوینده خاص تمیز شوند. همچنین اگر به سلامت این کفپوش‌ها اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان مواد اسیدی مانند سرکه و جوش شیرین را روی آن‌ها نریزید.

پارکت لمینت‌ها با سیستم‌های گرمایشی از کف مشکل دارند

امروزه در بسیاری از خانه‌ها برای ایجاد گرمایش مناسب، از سیستم‌های گرمایشی کف استفاده می‌شود. اگر خانه شما نیز مجهز به این نوع سیستم گرمایشی است، توصیه می‌کنیم قید استفاده از پارکت‌های لمینتی را بزنید. چرا که این پارکت‌ها در اثر گرمای ایجاد شده، بلند می‌شوند و شکل خود را از دست می‌دهند.

در این رابطه خواندن مقاله ” ضررهای لمینت در مقایسه با پارکت ” میتواند مفید باشد .

مزایای انتخاب پارکت چوبی در مقایسه با پارکت لمینت

پارکت‌های چوبی که از چند صد سال پیش تا به امروز وجود داشته‌اند، همچنان می‌توانند گزینه بهترین نسبت به پارکت‌های لمینتی باشند. یکی از دلایل انتخاب این نوع پارکت‌ها نسبت به نمونه‌های لمینتی، ایجاد عایق گرما و سرمای عالی است. همان‌طور که گفته شد، پارکت‌های لمینتی نمی‌توانند در خانه‌های با سیستم گرمایش از کف استفاده شوند. این در حالی است که شما می‌توانید با خیالی آسوده در این خانه از پارکت‌های چوبی استفاده کنید.

به دلیل بافت خاصی که پارکت‌های چوبی دارند و در ساخت آن‌ها از چوب‌های باکیفیت استفاده می‌شود، این نوع کف‌پوش‌ها طول عمر بالاتری نسبت به نمونه‌های لمینتی دارند. از این رو، اگر به دنبال دوام بالا هستید، پارکت‌های چوبی را به شما توصیه می‌کنیم.

به دلیل تاریخچه چند صد ساله، استفاده از پارکت‌های چوبی می‌تواند حسی زیبا و نئوکلاسیک را برای فضای مورد نظر شما ایجاد کند. در نتیجه، اگر می‌خواهید فضایی جذاب و لوکس را برای خود ایجاد کنید، پارکت‌های چوبی بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

بهترین پارکت‌های چوبی را از پارس آرای کوهستان بخواهید

پارکت‌های موجود در ایران را می‌توان به دو مدل چوبی و لمینتی تقسیم کرد. مدل‌های لمینتی که چند سالی است به بازار آمده‌اند، مشکلات فراوانی دارند و هنوز نمی‌توان روی آن‌ها به عنوان جایگزینی برای پارکت‌های چوبی حساب کرد. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم همچنان پارکت‌های چوبی را نسبت به لمینتی در اولویت قرار دهید.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های فعال در زمینه فروش آیتم‌های دکوراسیون چوبی از جمله پارکت است. شما می‌توانید از مجموعه ما انواع پارکت‌های چوبی را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع با قیمتی مناسب و کیفیتی مثال‌زدنی خریداری کنید. برای این منظور، تنها کافی است وارد دسته‌بندی این کف‌پوش شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید