معرفی 5 مدل از بهترین سقف های متحرک در بازار ایران

    کد خبر :952141

سقف متحرک چیست؟

فناوری به کار گرفته شده در سقف های متحرک (Retractable roof) به گونه ای می باشد که شما میتوانید در تمام شرایط آب و هوایی و در هر موقعیتی دمای محیط اطراف خود را به دلخواه تعیین نمایید.

با سقف های متحرک می توان  با توجه به شرایط جوی از هوای آزاد استفاده یا با بستن سقف متحرک دمای محیط را تنظیم کنید‌ برای این کار کافی است  به راحتی با فشار دادن یک دکمه سقف را باز یا بسته کنید. مکانیزم ساده سقف های متحرک ، متمرکز بر نیروی الکتریکی موتور سقف می باشد.

چرا سقف های متحرک برای استفاده در فضای باز مناسب است است ؟

1. سقف های متحرک زیبایی منحصر به فردی دارند که با طراحی حتی توسط مشتری جلوه بی نظیری را  درفضاهای باز به وجود می آورد.

2.با استفاده از سقف های متحرک علاوه بر اینکه می توان در برابر باد وباران و برف حفاظ ایجاد نمود نیزمی‌توان فضای سرپوشیده ای را ایجاد کرد.

3.یکی از پر استفاده ترین کاربرد های سقف های متحرک ایجاد کردن یک فضای خصوصی در محیط های آزاد می باشد.

4.یکی از کاربردهای سقف های متحرک قابلیت اجرا روی پشت بام خانه های کوچکی می باشد که از پشت بام به عنوان حیاط استفاده می‌کنند تا تهویه مناسبی رابرای خانه خود ایجاد کنند.

5.یکی دیگر از مزیت های سقف های متحرک این است که شما می توانید از فضای بیرون هم به صورت سرپوشیده و هم به صورت باز استفاده کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا شما نیز میتوانید با ایده و نظر خود، فضای پوشیده را طراحی کنید.

گروه فنی و مهندسی موسوی با استفاده از به روز ترین امکانات و تجهیزات اقدام به ساخت و طراحی سقف های متحرک در استان اصفهان نموده است که درادامه لیستی از بهترین سقف های متحرک تولید شده توسط  تیم فنی و مهندسی موسوی را معرفی می کنیم.

سقف متحرک برقی چیست ؟

سقف متحرک برقی به دلیل مکانیزم ساده و جذابی که دارد مورد استقبال کاربران زیادی قرار دارد . سقف متحرک برقی یک مجموعه قابل تنطیم و دارای سازه فلزی می باشد که به راحتی با زدن یک دکمه می توان باعث باز یا بسته شدن سقف بالای سر خودمان شویم . چیزی که در قدیم شبیه یک خیال بوده اکنون با پیشرفت علم به واقعیت تبدیل شده است.  مکانیزم سقف های متحرک برقی به این صورت است که پوشش سقف به بدنه فلزی سقف  متصل شده و توسط موتور الکتریکی که در روی سازه فلزی قرار داده شده است و با یک کنترل از راه دور می توان فرمان باز یا بسته شدن سقف را داد.

با استفاده از سقف متحرک برقی می توان از فضاهای پیرامون استفاده بهینه را نمود و با مسقف کردن فضاهای روباز مساحت فضاهای سرپوشیده را اضافه کرد و نیز با استفاده از سقف های متحرک برقی نیز می توان بر زیبایی فضای کسب و کار خود بیافزاییم و به دلخواه نور  محیط خود را تنظیم کنیم ،قابلیتی که تا چند دهه پیش امکان پذیر نبوده است .

لیستی از بهترین سقف های متحرک کاربردی

1.سقف متحرک پارچه ای

2.سقف متحرک شیشه ای

3.سقف متحرک برقی

4.سقف متحرک رستوران و کافی شاپ

5.سقف متحرک تراس

سقف متحرک پارچه ای چیست  و چه کاربردی دارد؟

سقف متحرک پارچه ای از پوشش پارچه و آلومینیوم تشکیل شده است که توسط یک موتور برقی باز و بسته می شود.

در سقف متحرک پارچه ای جنس پارچه از اهمیت زیادی برخوردار است است میتوان با توجه به شرایط آب و هوایی و مکان مورد نظر جنس پارچه را انتخاب نمود.

انواع پارچه های سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک پارچه ای از جنس پارچه کتان: قیمت این پارچه در مقایسه با سایر پارچه ها ارزان تر بوده  و عمر کمتری در برابر تابش نور خورشید یا بارش برف و باران دارد که در نتیجه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف متحرک پارچه ای از جنس پارچه برزنت:  پارچه برزنت محکم و مقاوم است و برای این کار بسیار مناسب می باشد. این پارچه ها طول عمر بالایی دارند و و در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی دهند.

سقف پارچه ای از جنس: pvc پارچه های پی وی سی کاربرد فراوانی در سقف های متحرک پارچه ای دارد مزیت مهم این پارچه ها مقاومت بسیار بالای آنها در برابر پوسیدگی می باشد . این پارچه ها انعطاف پذیر هستند و وزن بالا را تحمل میکند. این پارچه ها با این که وارداتی هستند ولی قیمت مناسبی دارند.

سقف متحرک پارچه ای از جنس ترانزیت: این پارچه از ترکیب ابریشم و pvc ساخته شده است. این پارچه نسبت به سایر پارچه ها ضعیف تر است و پس از گذرزمان رنگ خود را از دست میدهد و ترک می خورد.

برای سقف متحرک پارچه ای نمی توان قیمت دقیق مشخص نمود زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد مثل اینکه شما از چه نوع پارچه ای استفاده می کنید یااینکه ریموت دار یا دستی باشد متفاوت است.

می توان از سقف متحرک پارچه ای به سه شیوه استفاده نمود:

♦ دستی

♦ برقی

♦ اتوماتیک

موارد استفاده از سقف های متحرک پارچه ای

♦ در گرمای تابستان می توان برای خنک و سرد نگه داشتن فضای اطراف استفاده کرد.

♦ در باغ ها و آلاچیق ها گزینه مناسبی برای سایبان می باشد .

♦ در کافی شاپ ها و رستوران ها نیز می توان به خوبی از آن استفاده کرد .

سقف متحرک شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف متحرک شیشه ای از شیشه های مرغوب و سازه آن از ترکیب آهن وآلومینیوم ساخته شده است. جنس شیشه های سقف متحرک شیشه ای مقاوم در برابر بارش برف و باران و نور خورشید را به خوبی از خود عبور می دهد. شیشه های سقف متحرک شیشه های دارای دو خاصیت سکوریت و لمینیت هستند خاصیت سکوریت شیشه ها باعث می شود که شیشه خاصیت برنده بودن نداشته باشد  و اگر شیشه شکست کمترین آسیب را در پی داشته باشد.

موارد استفاده از سقف های متحرک شیشه ای

♦ رستوران‌ها و کافی شاپ ها

♦ مجتمع های تجاری

♦ باشگاه ها

♦ استخر ها

♦ تراس خانه ها

♦ حیاط خلوت

مزایا و معایب سقف های شیشه ای متحرک

یکی از مهمترین مزیت های سقف های متحرک شیشه ای استفاده از نور خورشید به جای استفاده از لامپ های روشن  و بهینه مصرف کردن برق است ، که می توان از این نعمت خدادای کمال استفاده را نمود. مزیت دیگر این سقف ها این است که در تنوع و طرح های مختلفی می باشد که شما می توانید بسته به نیازتان ازاین سقف ها استفاده کنید. سقف های متحرک شیشه ای همان طور که دارای مزیت هایی است باطبع عیوبی هم دارد که یکی از مهمترین عیب های سقف های متحرک شیشه ای کثیف شدن شیشه ها ظی گذر زمان می باشد که جلوه سقف گرفته می شود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید