مشاور نخست وزیر عراق: عبدالمهدی احتمالا نخست‌وزیر دولت انتقالی شود

    کد خبر :636626

مشاور نخست وزیر عراق امروز شنبه احتمال داد که عادل عبدالمهدی مسئولیت دولت انتقالی را در سایه افزایش تظاهرات اعتراض آمیز برعهده بگیرد.

 

«لیث کبة» مشاور عادل عبدالمهدی در گفت‌وگو با شبکه «NPR» آمریکا اظهار داشت معتقدم فشار ممکن است افزایش یابد، مسئله در حال حاضر مربوط به تعیین جزئیات است، معتقدم در نهایت، وی(عبدالمهدی) عملیات انتقالی را برعهده خواهد گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد تمام توجهات و تلاش‌ها در حال حاضر بر ایجاد جایگزین و نجات کشور و جلوگیری از رفتن به سمت درگیری سیاسی خشن متمرکز است.

 

به گزارش تسنیم،وی افزود عبدالمهدی یک سال پیش به نخست وزیری رسید، زیرا گروه‌های سیاسی نتوانستند درباره کسی که باید کشور را اداره کند، در میان خود به توافق برسند و در نهایت گزینه توافقی را پیدا کردند که عادل عبدالمهدی نخست وزیر کنونی است. وی افزود آنچه اکنون رخ داده، این است که این معترضان جوان، جزئی از هیچ حزب یا گروه سیاسی نیستند و مطالبات آنها بسیار ساده است و آنها این موازنه را بر هم می زنند و البته تمام تلاش‌های صورت گرفته برای مهار تظاهرات نتیجه نداشته است.

 

کبه خاطر نشان کرد خواسته‌های تظاهرات کنندگان از بحث شغل و بهبود شرایط به تغییر دولت و نخست وزیر تغییر کرده است، تظاهرات کنندگان اکنون به قوانین انتخابات نگاه می‌کنند و حتی بحث نفوذ خارجی در کشور را بررسی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید