مستثنی شدن سازمان انرژی اتمی از قانون شفافیت

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۱۷
    کد خبر :910182

روح‌الله نجابت در تشریح جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد: با توجه به اینکه دو بند طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها به کمیسیون ارجاع شده بود، این موارد با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، بررسی و سپس تصویب شد.

وی بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون مقرر شد تبصره‌ای به این بند الحاق شود که مطابق با آن، شورای امنیت کشور، شوراهای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها از حکم این بند مستثنی هستند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درگفتگو با مهر تصریح کرد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و موضوعات دارای طبقه‌بندی سازمان انرژی اتمی از حکم این قانون مستثنی هستند.

نجابت ادامه داد: دستور دوم جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گزارش اصلاح طرح قانون شوراها بود. در این خصوص مدل الگوی انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم که توسط کارگروه مرکز پژوهش‌ها آماده شده بود، ارائه شد و سپس نظرات موافق و مخالف نمایندگان عضو کمیسیون درباره این گزارش اخذ و بنا شد این کارگروه ظرف یک ماه آینده پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی نمایندگان را اخذ کرده و مجدداً پیش‌نویس نهایی خود را به کمیسیون ارائه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید