به آدم های خوب بی عرضه مسئولیت ندهید

  • کامنت
  • چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ۱۷:۳۳
    کد خبر :963147
جوادی آملی - قالیباف

صفحه منتسب به آیت الله جوادی آملی در توئیتی نوشت:

باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود.

حضرت علی، کمیل را مسئول منطقه ای نمود، دشمن به این منطقه حمله بردند و غارت کردند حضرت نامه ای به کمیل نوشت، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل میخورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود.

آیت الله جوادی آملی در دیدار رئیس مجلس با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم‌های خوب بی‌عرضه و یا بداختلاسی داد، گفت: حضرت امیر(ع)، کمیل را مسئول منطقه‌ای کرد، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم‌های خوب بی‌عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم‌های بداختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

به نوشته شفقنا؛ وی گفت: دو چیز مملکت را نگه می‌دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه‌اش پایداری مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن‌سوزی‌ها و مسجدسوزی‌ها. او ادامه داد: ما دو وظیفه داریم، یکی دعاکردن به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری عقل و تدبیر است.

جوادی آملی افزود: داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است. اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می‌گرداند، امیرالمومنین(ع) می‌فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند!

او ادامه داد: امیدواریم تا خداوند به حرمت خون‌های پاک این شهداء کشور را حفظ کند، اما باید بدانیم که اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد.

جوادی آملی با بیان اینکه آخرین حرف این است که مواظب زبانمان و ادبمان باشیم، گفت: مبادا از حرف ما، گفتار ما، سوء استفاده شود، هم حوزویان، هم دانشگاهیان و هم مسئولین وهمه و همه باید رعایت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید