جلوی دزدی و غارت‌ها گرفته شود

    کد خبر :969325
جوادی آملی

 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: «باید جلوی دزدی ها و غارت ها گرفته شود و معضل اشتغال، مسکن و گرانی حل شود تا موفق باشیم!»

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار آقای مهدی عبد خدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام، اظهار داشتند: برای همه شهدا خصوصا این عزیزان (شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام) از ذات اقدس الهی طلب مغفرت کرده و حشر ایشان را با اهلبیت (علیهم السلام) مسئلت می نماییم و امیدواریم که اگر دیگران حتی خود ما، راهی ِ راه آنها نباشیم، حداقل راه آنها را نبندیم و راهشان را هموار کنیم تا روندگان این راه به آسانی راه را طی کنند!

ایشان اظهار داشتند: قصه و تاریخ دو نبش دارد: یک سوی به گذشته دارد که تاریخ است، یک سوی به آینده دارد که پیام است. این راه را اهل بیت (علیهم السلام) احیا کردند، اصلش از وجود مبارک علی بن ابیطالب است که فرمودند برای من بی تفاوت است که به سراغ مرگ بروم یا او به سراغم بیاید! چرا که معتقد است مرگ را باید میراند! ماییم که مرگ را می میرانیم، این مکتب ادامه داشت تا اینکه به وسیله امام راحل رضوان الله تعالی ظاهر شد.

ایشان با بیان اینکه این مکتب می تواند افرادی مانند نواب صفوی بپروراند، اظهار داشتند: ما اگر در جریان عزیزان فدایان اسلام چند نفر داشتیم که آن گونه بودند، در جنگ دفاع مقدس هشت ساله ده ها نواب صفوی داشتیم! شهید نواب صفوی جوان تحصیلکرده بود، در تهران بزرگ شده بود، قم آمده بود، طلبه فاضلی بود، خیلی چیزها را شنیده بود و آن راه را انتخاب کرد اما عزیزانی بودند که جبهه رفتند و اصلا نخواستند تا نامی از آنها باقی بماند! خیلی از این شهداء که گمنام اند چون پلاک ها را در شب عملیات می کندند و به میدان می رفتند!

ایشان ادامه دادند: در صحنه کربلا یک عابس بود که عریان به میدان آمد، اما در جنگ دفاع مقدس هشت ساله، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست! ما عزیزانی داشتیم که در همین زمستان کردستان، برای حفظ سنگرها آنقدر مقاومت کردند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند! این اصل اول که اینها چکار کردند! اما اصل دوم این است که ما باید چه کنیم؟!

آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: در کتابی با نام اسد الغابه به معنای شیران بیشه که سرگذشت افراد خیلی شجاع نقل شده، نام شخصیتی با نام احنف بن قیس آمده است که باید مورد توجه قرار گیرد، او در جلسه ای که اموی ها برگزار کرده تا سختی ها، بی عرضه گی ها و گرانی ها را توجیه کنند، شرکت نمود. سخنران اموی می گفت در قرآن آمده که رازق خداست و هر چه مصلحت بداند بر مردمش نازل می کند، خداوند برای شما همین مقدار نازل کرده و اگر اهل تقوا باشید گشایشی بر زندگی شما خواهد آمد، دیگر از گرانی و سختی چه شکایتی دارید؟! احنف بن قیس برخاست و گفت: ای سخنران! اینجا سه مسئله است، چرا مغالطه می ‌کنی؟ در اینکه مخزن الهی نامتناهی است هیچ تردیدی نیست، مطلب دوم در اینکه ذات اقدس الهی از مخزن خود، روزی ما را حکیمانه و مهربانانه نازل می کند نیز حرفی نیست، ما در این دو مورد، بنده خالص خدا هستیم، اما اصل سومی هست و آن اینکه ذات اقدس الهی حکیمانه برای ما روزی را نازل کرده، ولی جنابعالی جلوی آنها را گرفته اید! تو نمی گذاری چیزی به ما برسد، ما روی این سومی مشکل داریم!

ایشان بیان داشتند: ما همیشه باید بدانیم این نظام ما نظام الهی است و تا ظهور صاحب اصلی اش باید بماند اما برای حفظ آن باید بدانیم که وظیفه مان چیست و چه کار باید انجام دهیم؟! باید جلوی دزدی ها و غارت ها گرفته شود و معضل اشتغال، مسکن و گرانی حل شود تا موفق باشیم!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید