«مرگ موش نانویی» هم تولید شد!

    کد خبر :636549
مرگ موش نانویی هم تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانست با استفاده از مواد نانو داروی کشنده موشی تولید کند که برای انسان بی‌ضرر باشد؛ موش‌ها پس از مصرف این ماده، به محل امن خود پناه برده و دچار انسداد دستگاه گوارش و ایست قلبی می‌شود!

 

شرکت دانش‌بنیان رایان زرین سینا با استفاده از مواد نانو پودر غیرسمی کشنده موش تولید کرده‌ است که می‌تواند کشنده قوی موش بوده اما برای انسان، دام و محیط‌زیست بی‌خطر است.

 

مدیر‌عامل این شرکت انگیزه تحقیق و ساخت این دارو را عدم استفاده شهرداری از داروهای رایج برای از بین بردن موشها اعلام کرد، چرا که داروهای قبلی خطرات زیستی زیادی داشت.

 

سم تولید شده می‌تواند تا سالها موثر باشد و این در حالی است که داروهای رایج قبلی تنها چند هفته دوام دارند؛ مواد تازه تولید شده بعد از تجزیه به عنوان کود مورد استفاده قرار می‌گیرند و اثرات مخرب زیست‌محیطی سم‌های رایج را ندارد.

 

تا‌کنون شهرداری‌های تهران، اصفهان، مشهد، گرگان، مازندران، کرج، شهریار و شهرقدس متقاضی استفاده از این سم شده‌اند.

 

به گزارش تسنیم؛ترکیبات این محصول شامل نانوپو در پاششی سولفات کلسیم، آلژینات، ژله گیاهی، مواد معدنی، مواد پروتئینی، چربی و طعم‌دهنده‌های مختلف است که پس از فرآوری با فناوری نانو در بسته‌بندی 100 گرمی به بهره‌برداری رسیده است.

 

اثر‌گذاری این محصول به گونه‌ای است که موش پس از مصرف، به محل امن خود پناه برده و دچار انسداد دستگاه گوارش و ایست قلبی می‌شود؛ این پودر مرگ موش برای کشتن گونه‌های متفاوت موش‌ها و به‌طور وسیعی در مزرعه‌ها، باغ‌ها و مکان‌های ذخیره‌سازی غذا و مواد فاسدشدنی قابل‌ استفاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید