مربی اهداف پروازی: می‌توانیم برای نخستین بار سهمیه المپیک بگیریم/ تحریم‌ها باعث شده در این سال‌ها سلاح و مهمات به دست ما نرسد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ۹:۲۵
    کد خبر :377812

مربی اهداف پروازی کشورمان گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورمان انجام شده بر روی کار اهداف پروازی تاثیرگذار بوده است.

محمدرضا عبدالمحمدی در خصوص عملکرد تیراندازان اهداف پروازی در بازی‌های آسیایی 2018 اظهار داشت: در اندونزی شرایط جوی از نظر گرما و رطوبت بد بود و روی عملکرد بچه‌ها به خصوص بانوان تاثیر گذاشت. بعلاوه روز تمرین رسمی، کمیته برگزار کننده مهمات استاندارد را به دست ما نرساند و فقط روز مسابقه مهمات مد نظرمان را در اختیار داشتیم. در کل در اندونزی آنچه انتظار داشتم برآورده نشد البته چند رکورد برون مرزی توسط بچه‌ها شکسته شد.

وی در ادامه افزود: در مسابقات جهانی کره در بخش تراپ آقازاده با 118 امتیاز سومین تیرانداز آسیا بود و در میکس هم نمایش قابل قبولی داشتیم و تیم ایران در بین آسیایی‌ها سوم شد و این نشان از پیشرفت خوب بچه‌ها است. ما نمی توانیم از رکورد 23،25 و 25 آقازاده به راحتی بگذریم و همچنین رکورد 71 پرورش‌نیا در میکس نیز قابل توجه است.

مربی اهداف پروازی کشورمان تاکید کرد: با توحه به اینکه در کره بچه‌ها در باران تیر انداختند عملکرد بهتری نسبت به بازی‌های آسیایی داشتند. تیم کویت که در تراپ تیمی در جهان اول شد، تیم‌های میکس آن از تیم‌های ما پایین تر ایستادند و قزاقستان هم تنها با یک امتیاز بیشتر بالاتر از ما ایستاد. لبنان هم که در تراپ میکس در بازی‌های آسیایی اول شده بود در کره آخر شد.تیم میکس کشورمان در مسابقات جهانی کره در بین 52 تیم در رده هجدهم ایستاد.

وی یادآور شد: با حمایت‌های خوبی که از طرف دادگر انجام شده اهداف پروازی روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد و به زودی در سطح آسیا مدال آور خواهد بود و سهمیه المپیک کسب خواهد کرد. نباید یادمان برود که سال گذشته در قزاقستان دو تا فینالیست در تراپ و اسکیت داشتیم اما اینکه بخواهیم در آسیا مطرح باشیم نیازمند تمرینات مدام است که خوشبختانه این‌حمایت‌ها از سوی رئیس فدراسیون انجام می شود.

عبدالمحمدی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر این رشته گفت: متاسفانه تحریم‌های ظالمانه ای که علیه کشورمان انجام شده که این موضوع روی کار ما تاثیر گذاشته است. تحریم‌ها باعث شده در این سال‌ها سلاح و مهمات به دست ما نرسد که تاثیر این موضوع را نباید نادیده گرفت. ما حتی نتوانستیم یک پروسه تمرینی را کامل انجام دهیم اما باید از وزارت دفاع به خاطر تلاش‌هایی که برای تولید مهمات از این رشته داشته تشکر کنیم. اگر ما هم رشته‌ای بودیم که نیاز به مهمات نداشت و بچه‌ها می‌توانستند توانمندی‌های خود را نشان دهند، با انگیزه بالای خود قهرمانان بلامنازع دنیا بودند.

وی افزود: رشته ما مانند پنالتی زدن است و شرایط تیرانداز و شرایط مسابقه تاثیر مستقیم بر نتیجه دارد.بچه‌ها در کره نشان دادند به سطح بالای آسیا رسیدند و حریفان ما نیز به این باور رسیدند و در صورت حمایت می‌توانیم در آسیا مدال آور باشد. تکرار رکوردهای ما در شرایط مختلف و با وجود محرومیت‌ها نشان می‌دهد که اهداف پروازی در رکوردها به یک ثبات رسیده است.

به گزارش تسنیم ،مربی تیم ملی اهداف پروازی کشورمان به رویدادهای پیش روی این رشته اشاره کرد و گفت: مسابقات قهرمانی آسیا را از 4 آبان ماه در کویت در پیش رو داریم، بعد از مسابقات جهانی مکزیک را داریم اما با توجه به بعد مسافت و هزینه‌های بالای اعزام حضور تیم ما بعید است. در 5 رویداد مکزیک، امارات، فنلاند، کره جنوبی و قطر سهمیه المپیک توزیع می‌شود و باید برنامه ریزی کنیم و با اقتدار در این مسابقات حاضر شویم و برای اولین بار سهمیه المپیک بگیریم.

وی در پایان گفت: در تراپ بانوان نیاز به کار و توجه بیشتر داریم. البته تیم‌ بانوان خیلی دیر به کادر جدید اضافه شد اما با برنامه‌ها و تمرینات پیش رو روزهای خوبی را پیش رو دارند. اگر تراپ بانوان هم رشد کنند در میکس می‌توانیم مدال آور باشیم چون فاصله کمی تا مدال آسیا داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید