بار سهمیه المپیک روی دوش وزنه‌بردار ۲۳ ساله

  • ورزشی
  • جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ ۹:۱۰
    کد خبر :1008203
سهمیه المپیک وزنه‌بردار

وزنه‌برداری ایران در دسته ۸۹ ، ۱۰۲ و فوق سنگین شانس گرفتن سهمیه المپیک پاریس را دارد. در دسته های ۱۰۲ و فوق سنگین حداقل دو مدعی وجود دارند که دنبال رفتن به المپیک هستند اما در دسته ۸۹ کیلوگرم شرایط کمی متفاوت است. پس از خط خوردن کیانوش رستمی از لیست نفرات اعزامی به قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، مصطفی جوادی تنها نماینده ایران در این وزن است. پس از حذف رستمی این صحبت مطرح شد که سهمیه المپیک ایران می‌سوزد در صورتی که این طور نبود و اکنون جوادی۲۳ ساله وظیفه گرفتن سهمیه و آماده شدن برای المپیک پاریس را بر دوش دارد.

جوادی نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ است و در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ هم مدال برنز گرفت. او در پاسخ به این پرسش که حواشی اخیر در دسته ۸۹ کیلوگرم از جمله حذف شدن کیانوش رستمی و تنها شدن در این وزن المپیکی برایش فشار روانی ایجاد کرده است یا خیر؟ گفت: من همیشه کارخودم را انجام دادم و به کسی کاری ندارم چون رقیب من وزنه‌ها و رکوردهایم هستند. کاری با اشخاص دیگر ندارم و تمرکزم را روی ثبت رکورد گذاشته‌ام.‌

نفر سوم آسیا در پاسخ به این پرسش که چقدر در دسته ۸۹ کیلوگرم جا افتاده است و فکر می‌کند اختلاف رکوردی که بین او و رقیبان چینی‌اش وجود دارد را بتواند جبران کند؟ تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد در دسته ۸۹ کیلوگرم جا افتاده‌ام. البته هنوز نیاز به زمان دارم. امیدوارم هرچه سریع‌تر این پروسه انجام شود و شرایط خوبی داشته باشم. در مسابقات قهرمانی آسیا اختلاف رکورد با چینی‌ها زیاد بود و رکورد جهان شکسته شد اما من حدود ۳۰ روز بود که به دسته ۸۹ کیلوگرم آمده بودم. قهرمانی آسیا، اولین مسابقه من در دسته ۸۹ کیلوگرم محسوب می‌شد بنابراین این انتظار وجود نداشت که در حد رکوردهای جهان ظاهر شوم یا رکورد بالا ثبت کنم.

او افزود: واقعا از الان نمی‌توانم بگویم تا قهرمانی جهان به چه رکوردهایی می‌رسم و حدود دو ماه دیگر مانده است اما اگر عملکردم مطابق تمریناتم باشد، باعث رضایتم می شود.

جوادی در مورد اینکه به نظر می رسد مشکلی برای گرفتن سهمیه المپیک نداشته باشد و الان بحث مدال المپیک مهم است و می‌توان از الان روی مدالش حساب کرد یا صحبت در مورد آن زود است؟ تاکید کرد: سهمیه المپیک هدف قابل دسترسی است و امیدوارم که زودتر بتوانم به آن دست پیدا کنم. در مورد جزئیاتش و اینکه چه رکوردی می‌خواهد تا بتوان سهمیه گرفت، کادرفنی بهتر می‌تواند در موردش صحبت کند. مدال المپیک را هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما امیدوارم این اتفاق بیفتد و برای آن تلاش می‌کنم‌. در این چند ماه که در اردو بودم، شرایط خوبی داشتم و امیدوارم به همین صورت پیش بروم و از مدعیان اصلی المپیک باشم.

به گزارش ایسنا، وزنه بردار دسته ۸۹ کیلوگرم در مورد علت افتش بعد از بازی های کشورهای اسلامی گفت: نمی‌توان گفت وارد افت شدید شدم. تنها در قهرمانی جهان کلمبیا برخی اتفاقات ناخوشایند رخ داد که باعث شد اوت کنم. قبل از مسابقه آسیب دیده بودم و شرایطم سخت بودم. از طرفی شرایط آب و هوایی هم تاثیرگذار بود. از لحاظ تمرینی افت نداشتم فقط بخاطر برخی مسائل در قهرمانی جهان نتیجه نگرفتم.

او در مورد حضورش در بازی های آسیایی هانگژو بیان کرد: یک بار با کادرفنی صحبت کردم که اگر شرایطش باشد، مایلم در بازی‌های آسیایی هم شرکت کنم اما تصمیم نهایی با کادرفنی است. برای سهمیه المپیک حتما باید در قهرمانی جهان وزنه بزنم اما برای بازی های آسیایی هنوز نفرات اصلی مشخص نشده‌اند. کادرفنی اسامی نفرات اصلی را اعلام کند، مشخص می شود که در بازی‌های آسیایی وزنه می‌زنم یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید