مربیان ووشو دانشجویان برچه مبنایی انتخاب شدند

  • ورزشی
  • جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰
    کد خبر :293496

کادر فنی تیم های ووشو دانشجویان در حالی از سوی فدراسیون ورزش دانشجویی معرفی شد که این نوع انتخاب مورد انتقاد اهالی ووشو قرار گرفت.

به گزارش مهر، دومین دوره مسابقات ووشو دانشجویان جهان مرداد ماه سال جاری در ماکائو برگزار خواهد شد و تیم ووشو دانشجویان کشورمان نیز در این مسابقات حضور خواهد داشت. از همین رو فدراسیون ورزش دانشجویی نام چهار مربی را در دو بخش تالو و ساندا برای تیم های بانوان و آقایان برای حضور در کادر فنی اعلام کرد.

نکته مهم در این بین نوع انتخاب است. اینکه چرا مربیان کاربلد و فعال در این بخش از سوی فدراسیون ورزش دانشجویی نادیده گرفته شد و باعث دلسردی فعالان این بخش می شود.

روابط عمومی این فدراسیون اعلام کرده که از سوی اوجاقی رئیس انجمن ووشو فدراسیون دانشگاهی هشت مربی را برای برگزاری اردو های تدارکاتی، آمادگی و هدایت ملی پوشان در دو بخش ساندا و تالو خواهران و برادران پیشنهاد و پس از بررسی مدارک و سوابق افراد از سوی کمیته فنی فدراسیون چهار مربی زیر معرفی شدند.

در همین رابطه حسین اوجاقی به خبرنگار مهر گفت: من هیچ نقشی در این انتخاب نداشتم. ما هشت مربی را در لیست مربیان مورد نظر خود قرارداده و از آنها روزمه گرفتیم و کل پرونده را به کمیته فنی فدراسیون ارجاع دادیم و این کمیته اعضای کادر فنی را انتخاب و معرفی کرد.

وی در خصوص عدم انتخاب اسفندیاری یکی از مربیان فعال حوزه ووشو دانشجویی گفت: این مربی را من به کمیته فنی معرف کردم و در بین هشت مربی بود و رزومه اش نیز ارسال شد، ولی همانطور که عرض کردم، من دخل و تصرفی در انتخاب ها نداشتم و اعضای کمیته بر اساس همین رزومه مربیان معرفی شده، سوابق مربیگری در تیم های ملی، تربیت قهرمانان، تحصیلات و … امتیاز بندی کرده و مربیان مورد نظر را انتخاب کردند.

در این مورد علی اسفندیاری به خبرنگار مهر گفت: واقعا نمی دانم انتخاب ها بر چه اساسی و با چه فرمولی صورت می گیرد! بیش از هشت سال است که در سطح اول ووشو کشور و دنیا در حال فعالیت هستم. آنها باید پاسخگو باشند که اینگونه انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با این مسئولیت پیش از این صحبت شده و بود فکر می کردم همه چیز تمام شده است، ولی همانند بازیهای یونیورسیاد نظرها به یکباره تغییر کرد. واقعا معلوم نیست چه اتفاقی افتاده و چرا من باید همچنان پشت خط بمانم؟ چرا توپ را به زمین کمیته فنی می اندازند؟ مگر کمیته فنی از ووشو و مربیان آنها شناخت دارد؟

به هر حال ووشو به عنوان یک ورزش دانشگاهی که پتانسیل موفقیت و کسب مدال در میادین مهم بین المللی را دارد باید بیش از پیش به نیروهای کاربلد خود توجه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید